۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۵۱۴۳۶۳

انتقاد آیت الله علم الهدی از عملکرد مجلس شورای اسلامی/ برخی در داخل برای دشمن ریل گذاری می کنند

آیت الله علم الهدی با انتقاد از عملکرد مجلس شورای اسلامی، گفت: ما از دشمنی دشمن وحشت نداریم، از این ریل گذاری هایی که برای دشمنی دشمن در داخل می شود، هراس داریم.
آیت الله علم الهدب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نمازجمعه این هفته مشهد  در حرم مطهر رضوی، گفت: استکبار از ویژگی های مهم شیطان است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: شیطان از فرمان سجده بر انسان امتناع ورزید، این امتناع طبق آیات قرآن کریم، استکبار می باشد.

وی با اشاره به آیه۳۰ سوره بقره، ابراز داشت: در این آیه ۳ ویژگی از شیطان بیان شده است، امتناع از فرمان الهی، استکبار و کفر که زمینه ساز کفر شیطان بود.

امام جمعه مشهد بیان کرد: جامعه مستکبر همان جامعه کافر است و پیرو مستکبران بودن، در مسیر کفرقدم برداشتن است.

وی جریان استکبارستیزانه را ریشه ای خواند و اظهار داشت: مستکبرخدا را باور نکرده اگرچه خودش را معتقد به خدا بداند.

آیت الله علم الهدی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به ماه ذیقعده عنوان داشت: برگزاری جشن ها و برنامه های مختلف دهه کرامت در ایران و خارج از کشور، توسعه و ترویج شخصیت شناسی و معرفت شناسی انسان ها نسبت به امام رضا(ع) است.

امام جمعه مشهد با توجه به در پیش داشتن ماه ذیحجه و آغاز سفر حاجیان به سرزمین وحی، مطرح کرد: مسؤولان سازمان حج در زمینه اعزام حاجیان، مقتدرانه عمل کردند.

آیت الله علم الهدی ابراز داشت: در امنیت برجام قرار بود فشارها بر ایران کم شود،  ولی هرچه می گذرد فشارها شدیدتر می شود و بعضی از ماندن در برجام سخن به میان می آورند.

وی تصریح کرد: گروهی در داخل کشور مشغول ریل گذاری ها و ارتباطات قوی اقتصادی و.. هستند اما به نفع دیگری و برای دشمنان است.

امام جمعه مشهد این ریل گذاری ها را چندبُعدی دانست و گفت: بعد اول نوع برخورد مسؤولان ما چه  در حوزه دولتی و چه در مجلس با این مسأله است، وقتی آمریکا دست به یک حرکت نابکارانه ناروایی با چنین اجماعی می‌زند، برخورد ما با این حرکت چه در داخل و چه با آن چیزی که در دنیا منعکس می شود نامساعد و نامناسب است، این‌که فقط محکوم کنیم و در برخی اظهارات هم چراغ سبز به آمریکا نشان دهیم که هر چه قدر خواست تحریم کند و هیچ مانعی هم مقابل او نیست.

وی ادامه داد: تا حرف می‌زنیم می‌گویند اینها تحریم هسته‌ای نیست، وقتی گفتیم مشکل هسته‌ای خود را دنیا حل کنیم به خاطر این بود که دیگر تحریم نشویم، نه این‌که مجموعه تحریم‌هایی که از زمان امضای برجام صورت گرفته چند برابر پیش از برجام بوده است، این برخوردها درست نیست و ریل‌گذاری برای دشمن است.

امام جمعه مشهد با اشاره به بعد دوم این ریل‌گذاری، گفت: ما آمده‌ایم جریانی را برای خود درست کردیم و برای آن قداست قائل شدیم و آن مسأله برجام است، می‌گوئیم آمریکا می‌خواهد ما را مجبور کند تا از برجام خارج شویم، اما ما خارج نمی‌شویم، خب آنها که مرتب دارند تحریم می‌کنند و ما را در فشار قرار می‌دهند، شما که به فناوری هسته‌ای برنمی‌گردید و قهری با دشمنان ندارید، این به نفع ما است یا دشمن، شما که از برجام خارج نمی‌شوید، این به سود کیست ما یا دشمن. 

آیت الله علم‌الهدی با بیان این‌که مسأله سوم، ارتباطات قوی اقتصادی ما با بیرون مرزها است آن هم به نفع دیگران نه به نفع ملت، افزود: دروازه‌ای که ما بر روی واردات کالاهای خارجی باز کردیم از ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای ترکیه به‌عنوان همکاری اقتصادی و وارد کردن این اجناس به داخل کشور، دستگاه‌های تولیدی ما را از کار انداخته و بیکاری جوانان ما امروز با 6 ماه قبل قابل مقایسه نیست و بیشتر شده است.

امام جمعه مشهد افزود:  برخی به بنده می گویند تا نصایح و صحبت هایم را با مسؤولان در میان بگذارم، نه اینکه از تریبون نماز جمعه بگویم، در حالی که بنده با مسؤولان صحبتی ندارم، آنچه هست، با مردم است.

وی اضافه کرد: این انقلاب برای مردم است صاحبان این نظامند، باید مردم آگاه شوند، مردم این ها را به عنوان نماینده مجلس خودشان قرار داده اند.

امام جمعه مشهد با اشاره به این‌که چیزی که به نظر من در این قضیه بی‌اشکال نیست، کسانی هستند که مردم این‌ها را به‌عنوان نماینده قرار دادند تا چشم بینا باشند، گفت: این که ما مجلس را طوری برنامه‌ریزی کنیم که هیچ انسانی نتواند در آن نفس بکشد، هیچ نماینده‌ای در حوزه فرهنگ و اقتصاد نتواند حرف بزند و با یک فراکسیون‌سازی و فراکسیون بازی کل کار را 2 یا 3 نفر در دست بگیرند، این‌ها هم بنشینند و با همه تعامل کنند و فضایی ساخته شود تا یک نماینده قدرتمند و غیرتمند مجلس نتواند تذکر اقتصادی و اعتراض فرهنگی به دستگاه‌ها بدهد، موجب تأسف است.

آیت الله علم الهدی در پایان گفت: ما از دشمنی دشمن وحشت نداریم، از این ریل گذاری هایی که برای دشمنی دشمن در داخل می شود، هراس داریم./۹۷۰۵/۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات