۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۵۱۴۲۷۵
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:

موسسه اولوالالباب بیرجند ظرفیت خوبی برای اجرای کارهای پژوهشی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: امام جمعه بیرجند برای تأسیس موسسه اولوالالباب اقدامات خوبی انجام داده است، این موسسه ظرفیت خوبی برای اجرای برنامه های مختلف و کارهای پژوهشی در حوزه علوم قرآنی است.
محبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، احمد محبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی شامگاه پنجشنبه در دیدار اصحاب فرهنگ و هنر خراسان جنوبی با امام جمعه بیرجند اظهار داشت: حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی مؤلف و پژوهشگر علوم دینی و قرآنی است که از زحمات وی قدردانی می کنیم.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام والمسلمین رضایی تاکنون کتب بسیاری را تألیف کرده است، گفت: امام جمعه بیرجند همان راه آیت الله جوادی آملی در حوزه آموزشی، دینی و پژوهشی و علوم قرآنی را ادامه می دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه وی کارهای ارزشمندی را ارائه کرده که ارزش آن کمتر دانسته شده است، افزود: ده ها مقاله در نشریات معتبر، حضور در چند نشست با موضوع قرآن، تدریس در دانشگاه های معتبر کشور، حضور در کنفرانس های داخلی و خارجی ماحصل سال ها تحقیق و پژوهش وی است.

محبی ادامه داد: با حضور آقای رضایی بیرجندی شورای علمی و مشورتی و شورای فرهنگ عمومی استان تشکیل شد که در دولت یازدهم تاکنون ۲۳ جلسه شورای فرهنگ عمومی و ۳۵ جلسه شورای علمی و مشورتی در استان برگزار شده است.

وی تصریح کرد: نام گذاری روز بیرجند، نام گذاری روزی به نام شهرستان ها، ساماندهی موسیقی مجالس، تصویب برگزاری نکوداشت پروفسور گنجی، پروفسور معتمدنژاد، دکتر آیتی و آیت الله تهامی، تصویب همایش بزرگ سبک زندگی با حضور اساتید کشوری و بررسی وضعیت مطالعه استان از جمله موضوعاتی بود که در شورای فرهنگ عمومی پیگیری شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین در شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان نیز ۲۵ تفاهم نامه با پیشبرد اهداف قرآنی انجام شد که تاکنون حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بر اساس این تفاهم نامه ها به بخش های قرآنی کمک شده است.

محبی اظهار کرد:  امام جمعه بیرجند برای تأسیس موسسه اولوالالباب اقدامات خوبی انجام داده است، این موسسه ظرفیت خوبی برای اجرای برنامه های مختلف و کارهای پژوهشی در حوزه علوم قرآنی است./۸۸۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات