۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۵۱۳۷۸۷
رییس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی:

موفقیت تبلیغی روحانیان درگرو خوش‌خلقی و مهربانی است

ریییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تبلیغ و کار فرهنگی با خشونت نمی‌سازد و اگر در کار تبلیغ دین با خشونت و درشتی رفتار کنیم به چهره دین آسیب می‌زنیم.
حسن بنیانیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حسن بنیانیان، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی، امروز در جمع طلاب و اساتید مدارس علمیه استان، با اشاره به جایگاه و رسالت روحانیت، اظهار کرد: روحانیان در خط مقدم ارتقای بعد معنوی و فرهنگی مردم هستند.

وی خطاب به طلاب و روحانیان، تصریح کرد: باید ظرفیت خود را بالا ببریم؛ زیرا اگر بدون ظرفیت لباس روحانیت را بپوشیم با تعاریف ساده دچار انحراف خواهیم شد، باید اهل یادداشت‌برداری باشیم، از هم‌فکری با دیگران غافل نباشیم و سیر مطالعاتی داشته باشیم.

بنیانیان خاطرنشان کرد: اینکه طلاب در سنین پایین ملبس می‌شوند از کم بودن نیروی روحانی و نیاز جامعه است؛ اما باید مواظب باشند تا سبب ضرر نشوند؛ چراکه در آن صورت مصداق «خسرالدنیا و الآخرة» خواهیم شد.

وی با بیان اینکه باید در این مسیر به همدیگر کمک کنیم و اهل مطالعه باشیم، اضافه کرد: طلاب در جامعه زیر ذره‌بین هستند و افزون بر خود آنها حتی رفتار خانواده آنها هم از سوی جامعه رصد می‌شود؛ ازاین‌رو باید مراقبت بیشتری نسبت به رفتار و گفتار خود داشته باشند.

بنیانیان با تأکید بر اینکه طلبه باید شاکله فرهنگی داشته باشد نه شاکله امنیتی، تصریح کرد: تبلیغ و کار فرهنگی با خشونت نمی‌سازد و اگر در کار تبلیغ دین با خشونت و درشتی رفتار کنیم به چهره دین آسیب می‌زنیم.

وی خطاب به طلاب و روحانیان، خاطرنشان کرد: باید همان‌طور که پیامبر با مردم رفتار می‌کرد با جوانان رفتار کنیم و در این مسیر صبر داشته باشیم؛ چراکه اثرپذیری افراد متفاوت است و برخی زود و برخی دیرتر به راه می‌آیند.

بنیانیان با اشاره به اهمیت هجرت روحانیان به مناطق مختلف برای تبلیغ و ترویج، اظهار کرد: اجتهاد در جای خود دارای ارزش بالایی است؛ اما افزون بر مجتهد، نیاز به روحانیان باسوادی داریم که طرف مشورت مردم و مسؤولان قرار بگیرند.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اسناد بالادستی نظام خواستار تحول معنوی جامعه اسلامی است؛ ازاین‌رو اگر برای تحول انسان‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و اقدامات مناسب و کارشناسی انجام شود، جامعه به‌صورت هدفمند به‌سوی تعالی و پیشرفت سوق داده می‌شود./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات