۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۵۱۳۶۶۲
مدیرکل امور اجرایی زکات کشور:

کمیته امداد بار زحمات زکات را به‌تنهایی به دوش می‌کشد

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور با انتقاد از کم‌کاری اعضای شورای زکات در استان‌ها، گفت: اکنون تمام بار زحمات مربوط به زکات بر دوش کمیته امداد به عنوان دبیرخانه شورای زکات است.
انتظاری مدیرکل امور اجرایی زکات کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، نجفعلی انتظاری، مدیرکل امور اجرایی زکات کشور، امروز در شورای زکات استان خراسان شمالی که با حضور آیت‌الله سیدحسن عالمی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رییس شورای عالی زکات کشور برگزار شد، اظهار کرد: قانون زکات یکی از مترقی‌ترین قانون‌های جاری و ساری در کشور است.

وی ادامه داد: بعد از تصویب قانون فعلی زکات در مجلس و تأیید شورای نگهبان، با انتصاب آیت‌الله عالمی به عنوان رییس شورای عالی زکات از سوی رهبری، تأکید مضاعفی بر اجرای این قانون شد.

انتظاری با بیان اینکه زکات کار جمعی بوده و بر این اساس شورای زکات در استان و شهرستان فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: با وجود این الآن غالب عملکرد شورای زکات درواقع عملکرد کمیته امداد به عنوان دبیرخانه این شورا است.

وی تصریح کرد: حتی در استان‌هایی که درزمینهٔ فرهنگ‌سازی و جمع‌آوری زکات موفق هم هستند این توفیق حاصل تلاش کمیته امداد به عنوان دبیرخانه شورای زکات بوده و سایر اعضای شورا نقشی که در قانون برای آنها آمده و نقش ذاتی آنها محسوب می‌شود را به‌درستی ایفا نمی‌کنند.

انتظاری اظهار کرد: کمیته امداد دبیرخانه شورای زکات است و نباید تمام اقدامات و زحمات در حوزه زکات بر عهده این دبیرخانه باشد؛ در حالی که بر اساس قانون تنها وظیفه جمع‌آوری و هزینه کرد زکات بر عهده کمیته امداد است.

وی با انتقاد از کم‌کاری اعضای شورای زکات در استان‌ها، گفت: اکنون تمام بار زحمات مربوط به زکات بر دوش کمیته امداد به عنوان دبیرخانه شورای زکات است؛ اما انتظار می‌رود سایر اعضای شورای زکات هم نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند.

انتظاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موفقیت‌های خراسان شمالی درزمینهٔ زکات، اظهار کرد: در عید فطر امسال در این استان اقدام انقلابی انجام شد و در حالی که عید فطر سال گذشته 17 درصد جمعیت استان زکات خود را به صندوق‌های کمیته امداد واریز کرده بودند امسال این میزان به 30 درصد افزایش یافت./9314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات