۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۵۱۲۷۹۹
آیت الله خاتمی:

مردم از شعار خسته شده اند/ کابینه جدید به فکر حل مشکلات مردم باشد

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مردم با مشکلات معیشتی جدی روبه رو هستند و از این وضعیت رنج می برند از دولت خواست کابینه جدید را از افراد متخصص، متعهد به دین و کارآمد انتخاب کند.
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به برپایی همایش منافقان در فرانسه، نفس اجازه دادن به برگزاری چنین همایشی از سوی این جنایتکاران را حمایت عملی از تروریست خواند.

وی با بیان اینکه فرانسه با استفاده از مهره های سوخته و موضع گیری های دیگر، عقب ماندگی خود را در عرصه سیاسی نشان داد، استفاده از عناصر خائن و آدمکشی که مانند داعش در کشتار مردم و بیگناهان عمل کردند را تأسف بار دانست.

باید به برخوردکنندگان با منافقان مدال داده شود

امام جمعه موقت تهران به وقایعه دهه شصت و همچنین هشدار رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نباید جای جلاد و شهید را عوض کرد، اشاره کرد و افزود: برخورد با منافقان و ریشه کن کردن آنان از کشور، یکی از اعمال صالح و ارزشمند امام راحل عظیم الشأن بود و به همه آنها که فرمان امام را عمل کردند باید مدال افتخارداده شود.

آیت الله خاتمی به حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دیرالزور و منطقه عملیاتی تروریست ها اشاره کرد و ضمن حمایت از این اقدام شجاعانه، تصریح کرد: امروز داعش همان جلادان دهه شصت هستند که باید با آن ها مقابله و مخالفت کرد و مانع تحرکات آن ها شد.

کابینه جدید به فکر حل مشکلات مردم باشد

وی در ادامه با اشاره به انتخاب کابینه دولت دوازدهم، با یادآوری این مطلب که رییس جمهور وزرا را به مجلس معرفی و مجلس هم براساس قانون انتخاب می کند، گفت: از زبان ملت به رییس جمهور محترم و مجلسیان گرامی عرض می کنم که ما کابینه ای می خواهیم که برای مردم کار کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم مشکل دارند و از شعار خسته شده اند، بر رفع مشکلات مردم تأکید کرد و اظهار داشت: مردم یک کابینه متخصص، متعهد به دین و کارا می خواهند.

وی با اشاره به اینکه قرآن و روایات دو معیار تعهد و لیاقت و توانمندی را در انتخاب مسؤولان شایسته مورد تأکید قرار داده است و نمی شود کسی که در آن جایگاه قرار گرفته تعهدش به دین زیاد نباشد، تصریح کرد: همه در انتظار هستند ببینند کابینه جدید چه شکلی پیدا خواهد کرد.

ایران اسلامی قدرتمندترین کشور منطقه است

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش روابط کویت با جمهوری اسلامی ایران، آن را بازی این کشور و تلاش لابی آمریکایی صهیونیستی در تیره کردن رابطه ایران با همسایه ها عنوان و خطاب به کشورهای همسایه یادآور شد که ایران اسلامی قدرتمندترین کشور منطقه است.

وی با بیان اینکه نفع کشورهای همسایه در این است که روابط دوستانه با جمهوری اسلامی داشته باشند، این نوع روابط دوستانه را نیاز آنها ارزیابی کرد و گفت: ایران نشان داده با همسایگانی که روابط دوستانه با نظام اسلامی ما داشته باشند بهترین برخورد را خواهد داشت.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: همسایه ها بدانند که دوستی با ایران برای آنها مفید است اما دوستی با آمریکا آخر عاقبت ندارد، آنها تا وقتی از شما استفاده می کنند که سودشان را ببرند اما وقتی مدت مصرفتان تمام شد مثل صدام با شما برخورد می کنند.

جدایی مصدق از روحانیت زمینه سقوطش را فراهم کرد

وی در ادامه با اشاره به قیام سی ام تیر 1331، متذکر شد: قبل از سی تیر، شاه، قوام السلطنه را سر کار آورد تا وحشیانه بر انقلابیون بتازد که مرحوم آیت الله کاشانی قسم خورد اگر تا سی ام تیر قوام کنار نرود، کفن پوش به صحنه می آید و پس از این حادثه بود که مصدق به نخست وزیری ایران برگزیده شد.

آیت الله خاتمی گفت: مصدق قدر نشناسی کرد، قدر ملت و روحانیت را ندانست و با مرحوم آیت الله کاشانی درافتاد و گفت پشت من به ملت گرم است و این جدایی او از روحانیت، زمینه سقوطش را فراهم کرد.

وی در ابتدای خطبه دوم از نماز جمعه این هفته تهران که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد با بیان اینکه از میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) تا تولد با برکت امام رضا (ع) دهه کرامت نامیده شده است، بر تبیین جایگاه ولایت در این دهه تأکید کرد.

حجاج ایرانی مایه فخر کشور شوند

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به در پیش بودن ایام حج تمتع، اعزام حجاج به سرزمین وحی را تصمیم نظام اسلامی عنوان و ابراز کرد: کشور میزبان باید شایسته ترین پذیرایی ها را از ضیوف الرحمان به ویژه زائران عزیز کشورمان داشته باشد.

وی افزود: اگرچه مسؤولان اطمینان می دهند که در عرصه دیپلماسی کار شایسته را انجام داده اند و دولت عربستان تعهد داده که در این عرصه حادثه ای پیش نیاید، اما میزبان باید به گونه ای عمل کند که دیگر شاهد فجایع سختی که در مسجدالحرام و منا اتفاق افتاد نباشیم که هنوز قلوب ما جریحه دار است.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: حجاج ایرانی نماینده یک ملت انقلابی هستند، آنجا به گونه ای عمل کنند که مایه فخر ایران اسلامی و یک کشور انقلابی باشند./920/ ۲۰۱/ص

ارسال نظرات