۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۵۱۲۳۳۲
مدیر مدرسه علمیه امام القائم:

تبلیغ دین با بهره‌گیری از ابزارهای نوین جزء مهمترین وظایف طلاب است

مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) تهران گفت: تبلیغ علوم و معارف اسلامی برای معرفی امام صادق(ع) و خدمات علمی ایشان به بشریت با استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی از مهمترین وظایف طلاب به شمار می‌رود.
حجت الاسلام سید مجتبی بدری

حجت الاسلام سید مجتبی بدری مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با عرض تسلیت به فرا رسیدن ایام شهادت امام صادق(ع) رییس مذهب تشیع، گفت: در باب عظمت علمی امام صادق(ع) شواهد و قرائن فراوانی وجود دارد و این معنا مورد قبول دانشمندان تشیع و تسنن است.

وی افزود: فقها و دانشمندان بزرگ در برابر عظمت علمی آن حضرت سر تعظیم فرود می‌آوردند و برتری علمی ایشان را می‌ستوند.

حجت الاسلام بدری با استناد به کلام پیشوای فرقه حنفیه، بیان داشت: ابوحنیفه پیشوای مشهور فرقه حنفی چنین بیان کرد "من دانشمندتر از جعفر بن محمد ندیده‌ام" شیخ مفید(ره) درباره حضرت می‌فرمایند: به قدری علوم از امام صادق(ع) نقل شده که هیچ یک از افراد خاندان ایشان به اندازه حضرت علم و دانش نقل نشده است.

مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) تهران با اشاره به اوضاع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی عصر امام صادق(ع)، ابراز کرد: در میان امامان معصوم(ع) عصر امام صادق(ع) منحصر به فرد بود و شرایط اجتماعی و فرهنگی عصر آن حضرت در زمان هیچ یک از امامان وجود نداشت.

وی افزود: از نظر سیاسی دوره ضعف و انحطاط حکومت بنی امیه و فزونی قدرت بنی عباس بود به همین سبب امام صادق(ع) و شیعیان فرصت بسیار خوبی برای فعالیت علمی و فرهنگی پیدا کردند.

حجت الاسلام بدری با بیان اینکه عصر امام صادق(ع) را عصر جنبش فکری و فرهنگی می‌توان نامید، گفت: علوم مختلفی اعم از علوم اسلامی همچون علم قرائت قرآن، علم تفسیر، علم حدیث، علم فقه و... و در علوم بشری مانند طب، فلسفه، نجوم، ریاضیات، شیمی و ... در این دوره پدید آمد.

مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) تهران درخصوص شاگردان مکتب امام صادق(ع)، عنوان کرد: شاگردان مکتب حضرت منحصر به شیعیان نبود بلکه از پیروان سنت و جماعت نیز از علوم مکت ایشان برخوردار می‌شدند.

وی با بیان اینکه طلاب شاگردان مکتب امام صادق(ع) هستند، گفت: تبلیغ علوم و معارف اسلامی برای معرفی امام صادق(ع) و خدمات علمی ایشان به بشریت از مهمترین وظایف طلاب به شمار می‌رود.

حجت الاسلام بدری ادامه داد: طلاب باید از ابزارهای نوین ارتباطی مانند فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در نشر معارف اسلامی باید پیشگام باشند./813/ت302/ب1

ارسال نظرات