۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۵۱۲۲۰۳
آیت الله مؤمن:

نظارت استصوابی شورای نگهبان محل کلام و شبهه نیست

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: نظارت استصوابي شورای نگهبان از ابتدا بوده است و تا آخر هم خواهد بود و محل كلام و شبهه‌اي در آن نيست.
آیت الله مؤمن

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله محمد مؤمن، عضو فقهای شوراي نگهبان با گرامیداشت سالروز تأسیس شورای نگهبان، اظهار داشت: طبق اصل ۹۹ قانون اساسي نظارت بر انتخابات رياست جمهوري، مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي بر عهده اين شورا گذاشته شده است و آنچه همه اعضاي شوراي نگهبان از ابتدا از اين اصل فهميده اند و در زمان حضرت امام(ره) نيز بر آن تأكيد شده اين نظارت، استصوابي است.

عضو هیأت رییسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نظارت استصوابي نظارتي است كه انتخابات را ملاحظه كند تا اينكه كسي كه مي‌خواهد رئيس جمهور شود يا كساني كه مي‌خواهند نماينده مجلس شوند شرايط لازم را داشته باشند و موانع قانوني نداشته باشند.

وي افزود: اگر شوراي نگهبان تشخيص دهد افرادي كه مي‌خواهند در اين جايگاه‌ها قرار گيرند شرايط لازم را ندارند رد صلاحيتشان مي‌كند و وزارت كشور و ديگر دستگاه‌هاي قانوني ملزم هستند كه به اين تشخيص شوراي نگهبان ترتيب اثر دهند.

آيت الله مؤمن تأكيد كرد: نظارت استصوابي از ابتدا بوده است و تا آخر هم خواهد بود و محل كلام و شبهه‌اي در آن نيست./۱۳۲۳/۱۰۲/ب2

ارسال نظرات