۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۵۱۱۹۲۲
آیت‌الله سیفی مازندرانی:

تقویت خبرگان رهبری، پاسداری از هویت اسلامی نظام است

استاد حوزه علمیه مجلس خبرگان رهبری را پاسدار هویت اسلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: این نهاد اصلی‌ترین زمینه حفظ بقای نظام با تمام آرمان‌ها و ارزش‌ها است.
آیت‌الله علی‌اکبر سیفی مازندرانی سیفی مازندرانی

آیت‌الله علی‌اکبر سیفی مازندرانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، مجلس خبرگان رهبری را پاسدار هویت اسلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و اظهار داشت: مجلس خبرگان رهبری همواره حافظ حریم نورانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است؛ تا جای که این نهاد اصلی‌ترین زمینه حفظ بقای نظام با تمام آرمان‌ها و ارزش‌های آن است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اصلی‌ترین رسالت‌های مجلس خبرگان رهبری، عنوان داشت: از منظر شرع مقدس اسلام رهبر جامعه اسلامی باید دو ویژگی برجسته داشته باشد؛ بر این اساس رهبر جامعه اسلامی باید فقیهی جامع‌الشرایط باشد که حلال و حرام دنیا را شناخته و حدود الهی را احیاء کند.

آیت‌الله سیفی مازندرانی آگاهی به مقتضیات زمان، قوت تدبیر، شجاعت و سایر مؤلفه‌های تصریح‌شده در قانون اساسی را دومین خصوصیت رهبر جامعه اسلامی توصیف کرد و گفت: تشخیص ساحت فقاهت و دارا‌یت رهبری معظم انقلاب و رصد لحظه‌ به‌ لحظه این ویژگی‌ها از اصلی‌ترین ارکان اصولی جایگاه خبرگان رهبری است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در تبیین اهمیت و جایگاه مجلس خبرگان رهبری به روایتی از امام علی(ع) اشاره کرد و ابراز داشت: امام علی(ع) در خطبه 173 نهج‌البلاغه فرموده است «اى مردم سزاوارترین اشخاص به خلافت، آن‌ کسی است که در تحقّق حکومت نیرومندتر و در آگاهى از فرمان خدا داناتر باشد تا اگر آشوبگری به فتنه‌انگیزی برخیزد، به‌حق بازگردانده شود و اگر سرباز زد با او مبارزه شود».

وی ادامه داد: حضرت در ادامه خطبه چنین فرمودند که «به جانم سوگند اگر شرط انتخاب رهبر، حضور تمامى مردم باشد هرگز راهى براى تحقّق آن وجود نخواهد داشت، بلکه آگاهان داراى صلاحیت و رأى و اهل حل و عقد(خبرگان ملّت) رهبر و خلیفه را انتخاب مى‏ کنند که عمل آن‌ها نسبت به دیگر مسلمانان نافذ است، آنگاه نه حاضران بیعت‌کننده، حق تجدیدنظر دارند و نه آنان که در انتخابات حضور نداشتند حق انتخابى دیگر را خواهند داشت. آگاه باشید من با دو کس پیکار مى‏ کنم، کسى چیزى را ادّعا کند که از آن او نباشد و آن‌کس که از اداى حق سرباز زند؛ ای بندگان خدا شما را به تقوا و ترس از عذاب خدا سفارش مى‏ کنم، زیرا تقواى الهى بهترین سفارش مؤمنان و بهترین پایان‌نامه کار در پیشگاه خداست».

آیت‌الله سیفی مازندرانی در ادامه به هجمه برخی از معاندان به مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: باید توجه داشت که مجلس خبرگان رهبری تنها رکن صیانت کننده انقلاب اسلامی از نفوذ دشمن در بدنه نظام اسلامی ایران ولایت‌فقیه است؛ بر این اساس خشم دشمنان از ناکامی‌های زیاد در پژوهای خصمانه مقدمه تحریک علیه این نهاد انقلابی شده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم مجلس خبرگان را اساس بقای نظام توصیف کرد و ابراز داشت: تجربه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که رهبر معظم انقلاب در برابر نفوذ و فتنه‌های دشمن بر مدار درایت اسلامی خود توانسته نظام اسلامی ایران را به‌ سوی کمال و سعادت راهبری کنند و این نعمت از وجود مجلس خبرگان رهبری است./837/۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات