۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۵۱۱۶۲۰
مدیر کل اوقاف لرستان خبر داد؛

استقرار و فعالیت فعالیت ۷۰ مبلغ در بقاع متبرکه لرستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان از فعالیت ۷۰ مبلغ در بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: هدف از فعالیت این مبلغان نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی به ویژه بین نسل جوان برای مقابله با آسیب های اجتماعی است.
حجت لاسلام خاکباز

حجت الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به برگزاری طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه، بیان داشت: در این طرح برنامه های مختلفی با حضور مبلغان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه امامزادگان شاخص استان لرستان میزبان برگزاری طرح نشاط معنوی هستند، افزود: هدف از برگزاری این طرح هدایت نسل جوان و غنی سازی اوقات فراغت جوانان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان به فعالیت 70 مبلغ در بقاع متبرکه استان اشاره و عنوان کرد: این مبلغان در راستای نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی در بقاع متبرکه فعالیت دارند.

وی بیان داشت: طرح نشاط معنوی با هدف استفاده بهینه دانش آموزان از اوقات فراغت با محوریت مبلغان در اماکن مذهبی و بقاع شاخص استان اجرا می شود.

حجت الاسلام خاکباز با اشاره به ضرورت تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه امروز، بیان داشت: نهادینه سازی این سبک زندگی راه مقابله با توطئه های غربی است.

وی با اشاره به اینکه نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی در بقاع متبرکه در اولویت برنامه های تبلیغی مبلغان قرار دارد، گفت: مبلغان با برنامه ریزی در جهت تقویت اعتقادات دینی و ارتقای بصیرت دینی به دنبال رواج سبک زندگی اسلامی هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان اظهار داشت: تربیت نسلی مؤمن و انقلابی با رویکرد پویایی و خلاقیت در اجرای برنامه های دینی و فرهنگی از دیگر اهداف برنامه های تبلیغی مبلغان است.

وی اقامه نماز جماعت، اجرای برنامه های فرهنگی، قرائت، ترتیل، حفظ، روانخوانی، احکام و پاسخگویی به مسائل شرعی را از جمله فعالیت تبلیغی مبلغان در بقاع متبرکه عنوان کرد.

حجت الاسلام خاکباز یادآور شد: برگزاری اردوهای زیارتی و فرهنگی همچون کتابخوانی، ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، ترویج فرهنگ وقف و فرهنگ سازی برای گسترش موقوفات از دیگر محورهای تبلیغی مبلغان است که در قالب طرح نشاط معنوی برگزار می شود./9459/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات