۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۵۱۱۵۳۶
به مناسبت سالگرد شهادت امام صادق صورت می‌گیرد؛

اعزام گروه جهادی طلاب و روحانیان خراسان شمالی به مناطق محروم

مسؤول گروه جهادی حوزه علمیه خراسان شمالی از اعزام طلاب و روحانیان جهادگر استان به اردوی عمرانی، تبلیغی و فرهنگی در مناطق محروم شهرستان فاروج خبر داد.
حجت الاسلام جلیل محمدی

حجت‌الاسلام جلیل محمدی، مسؤول گروه جهادی حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار کرد: همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع)، رییس مذهب تشیع اردوی جهادی تبلیغی، فرهنگی و عمرانی طلاب و روحانیان استان در شهرستان فاروج و در روستای خرق و تمامی روستاهای اطراف برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اردوی مزبور چهارشنبه و پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری به مدت سه روز برگزار می‌شود، اضافه کرد: حدود 40 نفر از طلاب و روحانیان مدارس علمیه استان در این اردوی جهادی حضور دارند.

حجت‌الاسلام محمدی که معاون فرهنگی مدرسه علمیه امام خمینی (ع) بجنورد هم است، در ادامه با اشاره به برنامه‌های فرهنگی این مدرسه علمیه، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در این راستا صورت گرفته تشکیل شورای فرهنگی در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد است.

وی برگزاری مراسم ولادت حضرت علی (ع) به‌صورت محوری و با حضور مسؤولان استانی را یکی از اقدامات شورای فرهنگی مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد دانست و افزود: همچنین با مشارکت استانداری خراسان شمالی، اردوی زیارتی تفریحی طلاب موفق این مدرسه به مشهد مقدس به مدت دو روز برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های شورای فرهنگی این مدرسه علمیه برگزاری جلسات توجیهی و بصیرتی ماهانه برای طلاب معمم حوزه علمیه استان به‌منظور اعزام به مراکز فرهنگی و مساجد حاشیه شهر و ادارات است.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های در دست اجرا در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد این است که طلاب هر روز بعد از برپایی نماز صبح در برنامه تلاوت صبحگاهی قرآن کریم با عنوان تلاوت نور حضور یافته و در پایان دو آیه از آیات تلاوت شده، تفسیر می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدی در ادامه با اشاره به برگزاری دوره تثبیتی طلاب جدیدالورود به مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد، اظهار کرد: اکنون دوره تثبیتی یک‌ماهه برای طلاب جدیدالورود سفیران هدایت و دوره بلندمدت شروع شده که این طلاب پس از پایان دوره و شرکت در آزمون، در صورت قبولی به عنوان طلبه رسمی تحصیل خود را در این مدرسه علمیه آغاز می‌کنند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد در پایان گفت: این مدرسه علمیه در سال تحصیلی گذشته 150 طلبه داشت که 95 طلبه در مقطع بلندمدت و 55 نفر هم در دوره سفیران هدایت تحصیل می‌کردند.

گفتنی است، در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است و در سال تحصیلی گذشته درمجموع هزار و 500 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی بودند./302/9314/ب1

ارسال نظرات