۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۵۱۱۴۸۹
امام جمعه تبریز:

سازمان بهزیستی به همت خود خیرین اداره شود

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که سازمان بهزیستی بایستی به همت خود خیرین اداره شود و نیازی به بودجه های دولتی نداشته باشد، گفت: تنها تکیه بر بودجه های دولتی نمی تواند چاره کار شود.
آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی صبح امروز در دیدار مدیران سازمان بهزیستی و تأمین اجتماعی در استان، اظهار داشت: فعالان این سازمان‌ها اگر نیت خالص و خدایی داشته باشند، از ارج بسیاری برخوردار خواهند بود.

وی با اشاره به این‌که تلاش برای درمان بیماران و کودکان بی‌سرپرست و معلولان خدمتی ارزشمند برای خلق الله است، گفت: همه باید برای دین، قرآن و اهل بیت(ع) کمک کنیم، چرا که در این صورت موفق خواهیم بود، انسان از راه‌های مختلف می تواند در راه جلب رضایت خداوند تلاش کند، عده‌ای با جان نثاری، برخی با زبان، عده‌ای با اموال خود و برخی با خدمت به خلق الله به دنبال جلب رضایت خداوند هستند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: افرادی که با مراجعه به بهزیستی سرپرستی کودکان محروم و بی‌سرپرست را بر عهده می گیرد، پاداش و اجری عظیم نزد پروردگار متعال دارند، البته حضور خیرین در عرصه های درمانی نیز توانسته با آثار و برکات ارزشمندی همراه باشد که انتظار می رود چنین روندی در استان تداوم داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر نهادینه شدن فرهنگ کمک به افراد نیازمند در جامعه، افزود: خیرین بایستی در عرصه وقف نیز همت داشته باشند، چه خوب است افرادی که دست به خیر دارند، با وقف بخشی از اموال و دارایی خود در دوران حیات، نسبت به ارتقای سطح خدمات به بیماران و معلولان گام هایی بردارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که سازمان بهزیستی بایستی به همت خود خیرین اداره شود و نیازی به بودجه های دولتی نداشته باشد، گفت: مشارکت مردم و خیرین در طرح ها و برنامه های سازمان بهزیستی آثار و برکات ماندگارتری به دنبال خواهد داشت، تنها تکیه بر بودجه های دولتی نمی تواند چاره کار شود.

وی با اشاره به این‌که منابع مالی دولت محدود و نیاز از سوی خانواده های معلول و نیازمند استان فراوان است، افزود: توانمندسازی معلولان نیز باید در اولویت کار سازمان بهزیستی قرار گیرد، مجلس نیز باید قوانین به‌ روز و حمایتی از جامعه معلولان تصویب کند تا هر چه بیشتر شأن و منزلت این قشر حفظ شود./935/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات