۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۵۱۰۵۳۲
مسؤول پیشگیری از اعتیاد سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد؛

آموزش بیش از ۵۰ هزار مبلغ در دوره های آموزشی پیشگیری از اعتیاد

مسؤول پیشگیری از اعتیاد سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ هزار و ۲۰۰ نفر از مبلغان سراسر کشور دوره های آموزشی پیشگیری از اعتیاد با رویکردهای دینی را گذرانده اند، گفت: با توجه به اینکه ۸۰ هزار مبلغ در کشور هستند در مقایسه با مجموع این تعداد، اندک است.
اعتیاد مخدر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، داوود میرزایی مقدم، مسؤول پیشگیری از اعتیاد سازمان تبلیغات اسلامی در نشست «بررسی راهکارهای فرهنگی دینی در پیشگیری از اعتیاد» امروز 19 تیرماه در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: دین، راهبردی برای پیشگیری از اعتیاد است.

وی درادامه با اشاره به موضوع اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که از سوی وزیر کشور عنوان شده است در دستور کار سازمان تبلیغات اسلامی قرارگرفته است، تصریح کرد: در واقع مهمترین رسالت این نهاد بهره مندی از ظرفیت های دینی برای مقابله و پیشگیری از اعتیاد است.

میرزایی مقدم با بیان اینکه طراحی مدل «مداخلات آگاه سازی بر مبنای آموزش های انسانی» از سوی سازمان تبلیغات اسلامی صورت گرفته است، تصریح کرد: اینگونه فعالیتها در راستای برقراری انسجام اجتماعی برای مقابله و پیشگیری از اعتیاد است.

وی با تأکید براین مطلب که هر جا انسجام اجتماعی اتفاق بیفتد آسیب های اجتماعی در حداقل است، اظهار کرد:  براساس همین مدل آموزش هایی از سال 92 با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته است.

مسؤول پیشگیری از اعتیاد سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه هر ساله 300 کارگاه آموزشی که این جلسات دارای استانداردهای آموزشی است، برگزار می شود، تصریح کرد: درهمین راستا می توان در جامعه از این ترس مثبت مبنی براین که راه برگشت و جبران برای معتادان سخت و دشوار است، استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 50 هزار و 200 نفر از مبلغان سراسر کشوردوره های آموزشی پیشگیری از اعتیاد را با رویکردهای دینی گذرانده اند، تصریح کرد: با توجه به اینکه 80 هزار مبلغ در کشور هستند در مقایسه با مجموع این تعداد، اندک هست.

میرزایی مقدم افزود: 70 هزار مداح در سامانه مداحان کشور ثبت نام کرده اند که برای این گروهها هم کارگاههای آموزشی به صورت فنی و محتوایی در راستای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر با رویکردهای دینی ترسیم شده است./202/934/ب1

ارسال نظرات