۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۵۱۰۲۱۴
امام جمعه بجنورد:

فرهنگ خدمت و کرامت رضوی در جامعه نهادینه شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید فرهنگ خدمت و کرامت رضوی و حمایت از محرومان بیش از پیش در جامعه اسلامی گسترده و نهادینه شود.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار اعضای نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی، با اشاره به اهمیت فعالیت این نمایندگی در استان، خاطرنشان کرد: خادم امام رضا(ع) بودن افتخار بوده و اینکه انسان به امام معصوم وصل شود و برای خدمت به ایشان تلاش کند بسیار ارزشمند است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: در این راستا باید حمایت از محرومان و خدمت به ایشان و فرهنگ‌سازی در این زمینه صورت گیرد.

وی افزود: کسی که تبرکی از سوی آستان مقدس امام رضا(ع) دریافت می‌کند آن را عنایتی از سوی امام(ع) تلقی می‌کند که این تلقی خود نوعی تربیت و هدایت انسان به‌ سوی خوبی‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: خدمتگزاری در آستان قدس امام رضا(ع) یک کار عبادی و معنوی است؛ زیرا گرایش این آستان مقدس حمایت از محرومان و نیازمندان است.

به گفته رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی، خدمت به خلق هم‌وزن ایمان بوده و توفیق حضور در آستان قدس با نیت خدمت به مردم بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه خادم میدانی بودن با خادم تشریفاتی بودن تفاوت دارد، افزود: ارزش خادم میدانی بودن بسیار بیشتر بوده و تأثیر بیشتری دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه اهل بیت(ع) از ما خواسته‌اند در عمل زینت آنها باشیم نه سبب شرمندگی آنها، ادامه داد: از مهم‌ترین خصیصه‌های خادمان امام رضا(ع) انگیزه خدمت به امام رئوف(ع) و مردم است.

امام جمعه بجنورد گفت: باید فرهنگ خادم یاری رضوی بیشتر شفاف‌سازی شود تا مردم نسبت به این خدمتگزاری اعلام آمادگی کنند.

وی اضافه کرد: با افتتاح دفتر نمایندگی آستان قدس در خراسان شمالی، این استان به آستانه مهر و عطوفت امام رضا (ع) متصل شد و باید قدردان این نعمت باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به آغاز احداث زائرسرای خراسان شمالی در مشهد مقدس، اظهار کرد: ساخت زائرسرای خراسان شمالی در جوار حرم مطهر رضوی با هدف خدمت به محرومان استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و باید در رأس کارها قرار گیرد./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات