۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۵۰۹۹۱۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

مخاطب‌شناسی و دشمن‌شناسی از ملزومات موفقیت تبلیغی روحانیان

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مبلغان و روحانیان در صورتی می‌توانند در زمینه تبلیغ موفق شوند که زمان‌شناس، مخاطب شناس و دشمن‌شناس باشند و برای همه این مسائل طرح و برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست ستاد هماهنگی اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی و اعزام روحانیان مبلغ به مساجد، اظهار کرد: روحانیت دو وظیفه مهم و خطیر کسب مهارت دینی و برخورد پدرانه با جامعه دینی را دارد.

وی اضافه کرد: معنای «لیتفقهوا فی الدین» همان کسب مهارت دینی و «لینذروا قومهم» هم همان ابوت و پدری کردن در حق جامعه مسلمانان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: اگر مهارت‌ها درست کسب شده و با نگاهی پدرانه به جامعه انتقال داده شود بی‌گمان کار تبلیغ دین به ثمر می‌نشیند و بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه حل خواهد شد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه روحانیان باید در برخوردهای اجتماعی خود بیشتر دقت کنند، تصریح کرد: ما در زمانی ویژه همراه با مخاطبان و حتی دشمنان ویژه قرار داریم و باید در همه این موارد با دقت نظر بیشتر ورود پیدا کنیم.

وی افزود: مبلغان و روحانیان در صورتی می‌توانند بهتر عمل کنند که زمان‌شناس، مخاطب شناس و دشمن‌شناس باشند و برای همه این مسائل طرح و برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند تا به اهداف خود دست یابند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: روحانی مبلغ دین باید بتواند موضوع بحث خود را با دیدن مخاطبان انتخاب کند و به نتیجه مطلوبی که مدنظر است برسد.

به گفته وی، باید اندوخته علمی و مهارتی در روحانیان تقویت شود تا بتوانند ارتباط بهتر و مؤثرتری با مخاطبان برقرار کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: از دیگر مسائل مهمی که همه مبلغان دینی باید نسبت به آن آگاهی داشته باشند، شبهه شناسی و یافتن پاسخ‌های دقیق علمی برای آن شبهات است؛ چرا که اگر این شبهات رفع نشوند، مردم در مسیر دیانت به بیراهه‌ها کشانده می‌شوند./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات