۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۵۰۹۴۹۲

ارتقا روابط زيارتي بين استان قم و كشور عراق

در جلسه معاون امنيتي وزير كشور عراق و معاون امور زائرين استاندار قم بر ضرورت ارتقای روابط زيارتي بين استان قم و كشور عراق تاكيد شد.
استانداری

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی استانداری قم، يونس عالی پور اربعین را عاملی مهم در نزدیکی فرهنگ دو ملت ایران و عراق دانست و با اشاره به حضور موکب های متعدد از بخش مردمی استان قم در مراسم پر شکوه روز اربعین حسینی اظهار کرد: عزم خدمت رسانی و پذیرایی از زائرین در بین دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت ستودنی است.
وي گفت: خدمت به زائرین از سوی مسؤولان هر دو کشور توفیقی است که زمینه توسعه روابط فرهنگی و اجتماعی ایران و عراق را فراهم می کند.
عالي پور همچنین ظرفیت های زائر پذیری استان قم و حضور سالانه نزدیک به سه میلیون زائری خارجی در قم را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: مسؤولان استان قم به طور ویژه در حال برنامه ریزی برای توسعه زیرساخت های گردشگری هستند.
محمد بدر معاون امنیتی وزیر کشور عراق نيز با تأکید بر اهمیت برنامه های مذهبی در ایام مختلف در عراق، گفت: نیروهای امنیتی عراق خود را خادم زائرین می دانند و در این زمینه از هفته ها قبل برای ارائه خدمات رفاهی و امنیتی برای زائرین برنامه ریزی می شود.
معاون امنیتی وزیر کشور عراق اظهار کرد: خوشبختانه در سالهای اخیر مردم از سراسر عراق و کشور های مختلف با حضور در بارگاه ائمه اطهار به ابراز ارادت به مقام معصومین (ع) می پردازند و ما برای ایجاد محیطی امن برای عاشقان اهل بيت (ع) در حال فعالیت هستیم.
وی همچنین با اشاره به در پیش بودن ایام محرم و اربعین حسینی، خواستار بررسی مسائل موجود در این حوزه از سوی مسؤولان استان شد تا در صورت بروز هر گونه مشکلی برنامه ریزی برای مساعدت و بهبود خدمت رساني به زائرین از سوی کشور عراق صورت گیرد و آمادگی لازم برای پذیرایی و حفظ امنیت زائرین ایجاد شود.
لازم به ذکر است در اين سفر محمد بدر معاون امنیتی وزیر کشور عراق طی دیدار با معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم، با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران، ضمن بهره مندی از فیض معنوی این اماکن، از نزدیک با برخی خدمات استان قم به زائرین مطلع گشت./۸۷۲/د
۱۰۲/ی

ارسال نظرات