۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۵۰۹۳۹۱

اخبار کوتاه خراسان شمالی

دوره آموزشی زبان انگلیسی برای خانواده طلاب خراسان شمالی، برگزاری آزمون درس خارج و اخذ سند بزرگ‌ترین موقوفه شیروان عناوین برخی از اخبار فرهنگی استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، برای نخستین بار در استان خراسان شمالی دوره آموزش زبان انگلیسی با رویکرد فرهنگ اسلامی و ایرانی برای خانواده‌های طلاب و فعالان قرآنی، به مناسبت فرارسیدن ایام تعطیلات تابستانی دایر می‌شود.

این دوره آموزشی زیر نظر اساتید حوزه علمیه خراسان شمالی حجت‌الاسلام مهدی نعمتی، معاون آموزش مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد و حجت‌الاسلام بهاری از اساتید حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار می‌شود.

در پایان دوره آموزشی به شرکت‌کنندگان در کلاس آموزش زبان انگلیسی مدرک معتبر ارائه می‌شود.

برگزاری آزمون درس خارج طلاب خراسان شمالی برای نخستین بار

حجت‌الاسلام فرهاد حسین زاده، مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه یک سال از برگزاری کلاس‌های درس خارج حوزه استان می‌گذرد، گفت: امسال برای نخستین بار آزمون درس خارج طلاب خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در استان درس خارج فقه و اصول و تفسیر به‌صورت حضوری برگزار می‌شود، افزود: تدریس درس خارج فقه، اصول و تفسیر پس از سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی، بنا به سفارش معظم له آغاز شد و هم‌اکنون حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی‌فقیه و رییس شورای حوزه علمیه استان تدریس درس خارج فقه و تفسیر و همچنین آیت‌الله قربانی هم تدریس درس خارج اصول را بر عهده دارند.

حجت‌الاسلام حسین زاده با اعلام اینکه ۴۰ نفر از طلاب استان مشغول به تحصیل درس خارج هستند، گفت: امسال برای نخستین سال آغاز این درس در استان، امتحانات طلاب درس خارج طی سه روز از چهاردهم تا 17 تیرماه جاری در محل ساختمان مدیریت حوزه علمیه استان برگزار می‌شود.

سند مالکیت وقف بزرگ‌ترین در شیروان اخذ شد

حجت‌الاسلام علی پرهیزگار، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان از اخذ بزرگ‌ترین سند مالکیت وقف در سال جاری توسط حاج حسن اسداللهی در روستای طرقی به مساحت یک هزار و ۱۴۷ هکتار در سال جاری خبر داد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری شش مورد وقف جدید توسط نیکوکاران این شهرستان به ثبت رسیده است، اظهار داشت: بزرگ‌ترین سند مالکیت وقف در شیروان اخذ شد که سابقه این وقف به سال 1313 برمی‌گردد.

وی افزود: بزرگ‌ترین سند مالکیت وقف در سال جاری توسط حاج حسن اسداللهی در روستای طرقی شهرستان شیروان به مساحت هزار و 147 هکتار در سال جاری اخذ شد.

حجاب و عفاف زیرساخت ارزش‌های اخلاقی است

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشستی با موضوع عفاف و حجاب، حجاب و عفاف را زیرساخت ارزش‌های اخلاقی دانست و گفت: با توجه به روایتی از علی (ع) که می‌فرماید «من عفّت أطرافه حسنت أوصافه»، همت نهادهای آموزشی و تربیتی و فرهنگی باید به سمت نهادینه شدن این صفت والای انسانی برود.

وی اظهار داشت: عفت زمینه‌ساز رشد کمالات اخلاقی در انسان است که اخلاق متعالی فلسفه خلقت انسان و فلسفه بعثت پیامبر اسلام بوده است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: پیامبر اسلام (ص) هنگامی‌که فاطمه زهرا (س) را پاره تن خود خطاب می‌کنند که آن بانوی مکرمه هنر عفت انسان را به‌عنوان یک ارزش و یک خصلت نهادینه‌شده در نزد بندگان خدا معرفی می‌کند./9314/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات