۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۵۰۹۲۵۷
آیت الله عالمی:

جدیت در برخورد با متخلفان مردم را به دستگاه قضایی امیدوارتر خواهد کرد

آیت الله عالمی با بیان این که مردم نباید احساس کنند که قوه قضائیه با متخلفان برخورد نمی کند، گفت: آفت شوم به وجود آمدن چنین احساسی این است که مردم و جامعه اعتماد خود را به دستگاه قضا از دست می دهند.
آیت الله عالمی

آیت الله حسن عالمی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار مسؤولان قضایی، از شخصیت آیت الله آملی لاریجانی تجلیل کرد و گفت: رییس قوه قضائیه فردی شایسته، لایق و پر استعداد است.

 آیت الله آملی لاریجانی توانایی های خاص خود را دارد و از شجاعت خوبی برخوردار است، قوه قضائیه زمانی در ذهن و دل مردم محبوبیت پیدا می کند که آن ها لذت عدالت را از رفتار دستگاه قضایی کشور ببینند و این حقیت را از نزدیک احساس کنند.

نماینده ولی فقیه در جهادکشاورزی با بیان این که دستگاه قضایی باید با متخلفان برخورد جدی کند تا این تصور به وجود نیاید که افراد متخلف در حاشیه امن قرار دارند، اظهار داشت: باید عدالت و حقوق اسلامی به تمام معنا در قوه قضائیه رعایت شود.برای دستگاه قضایی ابتدا عمل به فقه و سپس سایر ضوابط و مقررات نیاز است، ضوابط هیچگاه نمی تواند جای فقه را بگیرد؛ اما اگر به فقه عمل شود مصالح انسان را در بر می گیرد، از این رو حقوق و فقه اسلامی باید در صدر کارها باشد.

آیت الله عالمی با بیان این که مردم نباید احساس کنند که قوه قضائیه با متخلفان برخورد نمی کند، ابراز داشت: آفت شوم به وجود آمدن چنین احساسی این است که مردم و جامعه اعتماد خود را به دستگاه قضا از دست می دهند.

و اگر چنین شود مردم امید خود را از قوه قضائیه از دست می دهند و به خشونت روی خواهند آورد که این مسأله جرم را چند برابر کرده و فضای کشور را آلوده می کند.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر در جامعه اعتماد به دستگاه قضا  وجود داشته باشد و مردم به اجرای عدالت در قوه قضائیه امیدوار باشند؛ به یقین برای احقاق حق خود به دستگاه قضایی مراجعه خواهند کرد و به روال قانونی پایبند می شوند و این سبب کاهش درگیری ها و نزاع های خیابان خواهد شد و آرامش بیشتری را در میان جامعه و مردم شاهد خواهیم بود./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات