۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۵۰۸۸۶۷
استاد دانشگاه امام صادق:

رسانه های اسلامی در تبیین مفهوم توسعه اقتصادی نقش بسزایی دارند

استاد دانشگاه امام صادق(ع) با بیان این که رسانه های اسلامی می توانند تا در تبیین مفهوم اقتصاد و توسعه اقتصادی نقش اثرگذاری داشته باشند، گفت: رسانه های اسلامی باید بسته به رویکرد خود برنامه ها و سیاست های توسعه اقتصادی را تبیین کنند.
حجت الله عبد الملکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الله عبدالمالکی، استاد دانشگاه امام صادق(ع)، ظهر امروز در نشست علمی نقش رسانه ها در جنگ روانی در نهمین اجلاسیه مجمع رادیو و تلویزیون های اسلامی، گفت: امروز کشورهای اسلامی درگیر سیاست غلط اقتصادی شده که اند که این سیاست منافع ملت ها را نابود کرده است.

وی با بیان این که رسانه های اسلامی می توانند تا در تبیین مفهوم اقتصاد و توسعه اقتصادی نقش اثرگذاری داشته باشند، تصریح کرد: رسانه های اسلامی باید بسته به رویکرد خود برنامه ها و سیاست های توسعه اقتصادی را تبیین کنند.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) با بیان این که اقتصاد مقاومتی به اقتصادی گفته می شود که با پشت سرگذاشتن همه موانع و مشکلات حاضر در مسیر به اهداف عالی خود دست پیدا کند، خاطر نشان کرد: بی شک اگر پشتیبانی رسانه ای خوبی از نظریه های اسلامی صورت بگیرد اقتصاد استعمارگر غربی کنار گذاشته می شود اما امروز آنچنان که باید و شاید در جامعه اسلامی به این نظریه توجه و تاکید صورت نگرفته و باید بیش از گذشته به آن اهمیت داده شود.

عبدالملکی ادامه داد: امروز آمریکا با آن سلطه اقتصادی خود در سطح جهان هر سال هزاران دلار را بر ملت های دیگر تحمیل کرده و از سود آن استفاده می کنند، اظهار کرد: نظام فعلی اقتصادی جهان نیز توسط دولت هایی همچون آمریکای مستکبر شکل گرفته و اینگونه منافع ملت های اسلامی و مسلمان به خطر افتاده است.

در ادامه سید محسن بنی هاشمی، استاد دانشگاه تهران در کمیسیون تخصصی نقش رسانه ها در جنگ روانی با بیان این که جنگ روانی قدمتی به اندازه تاریخ حیات بشر و ریشه در توانایی های ذهنی همه انسان های کره زمین دارد، گفت: همه می توانند وارد چنین جنگی شوند و ابزار اصلی این جنگ تبلیغات است.

استاد دانشگاه تهران با بیان این که امروزه رادیو و تلویزیون از  وسیع ترین ابزار های جنگ رسانه ای هستند، خاطر نشان کرد: امروز رسانه ها چه درست و چه غلط در زندگی بشریت گسترده شده و عده کمی توانسته اند از این فضا دور شوند اما امروز هیچ کس نتوانسته تا جایگاه رادیو و تلویزیون به عنوان ابزارهای اصلی جنگ رسانه ای را خدشه دار کند.

وی در ادامه توسعه مهارت هدایت رسانه ای و درک دقیق از دشمن و رفتار رسانه ای او را به عنوان دو وجه مهم جنگ رسانه ای عنوان و بیان کرد: امروزه رسانه ها نقش رهبری افکار عمومی در جهان را بر عهده دارند./864/۲۰۲/ب2

 

ارسال نظرات