۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۵۰۸۲۶۰
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد؛

لزوم تعامل و هم افزایی شبکه های تلویزیونی جهان اسلام

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز اهمیت و نقش بی بدیل رسانه ها در جامعه جهانی بر کسی پوشیده نیست و استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل حجم گسترده ای از بنگاه های خبرپراکنی و رسانه های دیداری و شنیداری را اداره می کنند.
نشست خبری آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، سید مرتضی بختیاری در دیدار هیئات اجرایی نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های جهان اسلام اظهار داشت: تولید محتوای غنی و فاخر، تبیین معارف و فرهنگ اهل بیت(ع) و توسعه و تعمیق اسلام ناب از مهمترین رسالت های رسانه های اسلامی است.

وی تصریح کرد: شعار این دوره از اجلاسیه مشهدالرضا(ع)؛ خاستگاه وحدت و تمدن اسلامی انتخاب شده که در این راستا بایستی به نقش محوری و مهم حضرت ثامن الحجج(ع) که برای نخستین بار باب گفتگوی تمدن ها و ادیان و مذاهب مختلف را گشودند، پرداخته شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به فرمایشات و منویات حکیمانه رهبر معظم انقلاب در خصوص ناتوی فرهنگی و رسانه ای دشمنان اسلام اذعان داشت: حضور هوشمندانه و تاثیرگذار در فضای رسانه ای و شبکه های مجازی می تواند توطئه ها و شبهه افکنی های رسانه های معاند را خنثی کند.

وی گفت: در مجموعه آستان قدس رضوی ظرفیتی بی‌بدیل از فرهنگ و هنر اسلامی و ایرانی موجود است که با خلاقیت و نگاه هنرمندانه قابلیت ارائه و عرضه این آثار تمدن اسلامی در سطح جهانی وجود دارد.

بختیاری با ابراز خرسندی از برگزاری نهمین دوره اجلاسیه رادیو و تلویزیون های جهان اسلام در مشهد مقدس خاطرنشان کرد: امیدواریم از ظرفیت حضور ٤٠٠ مهمان خارجی که از ٣٦ کشور در این اجلاسیه حضور دارند به بهترین شکل ممکن برای انتقال و تبادل تجربیات و انعقاد تفاهم نامه های همکاری موثر استفاده شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی نیز در این دیدار گفت: در حال حاضر و در مناسبت های مختلف سال نظیر دهه کرامت، ایام نوروز، ایام پایانی ماه صفر، ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و ... همکاری و تعامل خوبی با شبکه های ملی و بین المللی سیما و اتحادیه رادیو و تلویزیون های جهان اسلام برقرار است.

 محمدامین توکلی زاده گفت: با راه اندازی شبکه ماهواره ای امام رضا(ع) و بستر مناسبی که در حرم مطهر در سالهای اخیر ایجاد شده، سطح و گستره همکاری ها برای بهره مندی عاشقان و دلدادگان حضرت در اقصی نقاط جهان بیش از گذشته فراهم خواهد شد.

شایان ذکر است نهمین اجلاسیه مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های جهان اسلام از شنبه ١٠ تیر لغایت چهارشنبه ١٤ تیر در مشهد مقدس برگزار خواهد شد./۱۰۲/۸۶۴/ب۱

ارسال نظرات