۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۵۰۷۶۸۱
امام جمعه بهبهان تبیین کرد؛

صداقت، نقد منصفانه و امانتداری ۳ رکن اصلی رسانه

حجت الاسلام ناصری رسالت اصحاب رسانه را در مکتب دینی اسلامی در سه مقوله نقدمنصفانه، امانتداری و صداقت دانست و به آن پرداخت.
رسانه

حجت الاسلام سید قدرت اله ناصری، امام جمعه بهبهان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: خبرنگاران باید خبری را که به مردم نقل می کنند، دقیق و در کمال صداقت باشد که اعتماد مردم را به همراه داشته باشند.

امام جمعه بهبهان در ادامه افزود: اصحاب رسانه اگر می خواهند کسی را نقد کنند براساس آموزه های دینی ما باید براساس انصاف، به دور از غرض ورزی و از روی خیرخواهی مورد نقد قرار دهند.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهبهان در رابطه با جایگاه رسانه و نقد در موازین دینی ابراز داشت: روایتی در موازین شرعی ما است که می فرماید(خیر اقبالکم من اهدی الیکم عیوبکم) یعنی بهترین برادران شما کسانی هستند که نقص ها و عیب های کار شما را به شما نشان می دهند.

حجت الاسلام ناصری در ادامه تبیین جایگاه نقد در میان اصحاب رسانه، گفت: نقد باید به دور از مباحث حزبی و جناحی باشد و بایستی دلسوزانه و منصفانه صورت بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به اعتماد مردم و نظام اسلامی به اصحاب رسانه اظهار داشت: اگر مردم و نظام اسلامی دو مقوله مهم امانتداری و نقد منصفانه را در میان اصحاب رسانه ببینند قطعا اعتماد خواهند کرد و سمت رسانه های بیگانه نخواهد رفت.

امام جمعه بهبهان در رابطه با برخی ناملایمات در قبال اصحاب رسانه گفت: توهین و بی احترامی به این قشر زحمتکش به هیچ وجه جایز نیست و اگر رسانه های داخلی که به طور صادقانه کار می کنند تخریب شوند تبعات ناگواری در پی خواهد داشت که سلب اعتماد مردم را به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام ناصری درباره جایگاه اطلاع رسانی و روشنگری در نظام اسلامی، ابراز داشت: روایتی است که می گوید( کسی که عالم به زمان خودش باشد هیچ وقت دچار اشتباه در موضع گیری های خودش نخواهد شد) و اصحاب رسانه در تعریف این روشنگری دقیق و آگاهی بخشی در میان مردم جایگاه حائز اهمیتی دارند./9453/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات