۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۵۰۶۳۳۱
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های قزوین:

برنامه‌ریزی هدفمند برای توسعه علوم قرآنی ضروری است

حجت الاسلام صفی‌خانی برنامه ریزی‌های هدفمند را در جهت توسعه علوم قرآنی ضرورتی مهم دانست و گفت: در کنار تمام فعالیت‌هایی که به طور گسترده سبب جذب مخاطبان و علاقه مندان می‌شود باید برنامه ریزی‌هایی هم در مسیر ترویج و نهادینه سازی فرهنگ و تعالیم قرآنی در جامعه صورت بگیرد.
حجت الاسلام صفی خانی

حجت الاسلام موسی صفی‌خانی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، در بازدید از نمایشگاه قرآن و عترت با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان گفت: برپایی نمایشگاه قرآن و عترت نقش مثبت و سازنده‌ای در ترویج و تحکیم آموزه‌های حیات بخش دینی دارد این امر موجب نهادینه شدن فرهنگ و معارف قرآنی در جامعه خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به مطالبات خداوند متعال در قرآن کریم از بندگان شایسته افزود: آنچه که قرآن کریم از ما مطالبه می کند به جز تلاوت و قرائت قرآن تدبر در این کتاب الهی و فهم درست تعلیمات انسان ساز آن است از این رو این نمایشگاه فرصتی را فراهم می کند که از این خوان پرنعمت الهی خود را بهره مند سازیم.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های قزوین در ادامه با اشاره به فعالیت‌های به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه ویژه قرآن و عترت اظهار کرد: بسیاری از فعالیت‌های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه مانند برخی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری برای مردم تازگی داشته و حضور خانواده‌ها در این نمایشگاه به ترویج فرهنگ قرآنی کمک زیادی می‌کند.

وی در ادامه برنامه ریزی‌های هدفمند را در جهت توسعه علوم قرآنی ضرورتی مهم دانست و ابراز کرد: در کنار تمام فعالیت‌هایی که به طور گسترده موجب جذب مخاطبان و علاقمندان می‌شود باید برنامه ریزی‌هایی هم در مسیر ترویج و نهادینه سازی فرهنگ و تعالیم قرآنی در جامعه صورت بگیرد این امور نشان دهنده برداشته شدن گامی موثر در این زمینه است.

حجت الاسلام صفی‌خانی در ادامه با بیان اینکه حرکت نمایشگاه باید در جهت معرفت شناسی باشد تصریح کرد: نمایشگاه باید به سمت دانشگاه معرفت شناسی و جهت قرآنی و اخلاقی حرکت کند تا بتواند این جریان را به یک هدف بزرگ ملی و قرآنی در استان از طریق ایجاد یک شبکه هم سو و هماهنگ تبدیل کند.

وی در پایان گفت: در کنار تنوع فعالیت‌های قرآنی در نمایشگاه می‌توان از هنر نمایش هم در جهت پرداختن به قصه‌های قرآنی استفاده کرد تا آموزه‌ها و معارف آن جذابتر به جامعه عرضه شده و مخاطبان زیادی را به سوی خود جذب کند./302/873/ب1

ارسال نظرات