۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۵
کد خبر: ۵۰۶۰۸۴

جوانان جویای مهربانی

ماه رمضان بهترین فرصت برای دستگیری از نیازمندان است و کمک و مساعدت در این ماه به ویژه شب‌های قدر رنگ و بوی دیگری دارد.
فقرا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، کوچه پس کوچه‌های محرومیت این شهر چشم به راه مردانی است که علی‌وار در شب‌های قدر با زمزمه «سبحانک یا لا اله الا انت الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب»، بذل همدلی را می‌کارند و لبخند را بر لبان کودکان معصوم می‌نشانند.

دل‌ها بهم پیوند می‌خورد، اشک‌ها بر گونه‌ها جاری می‌شود و دعای خیری که بدرقه راه جوانمردان سرزمینم می‌شود، مردان و زنانی که می‌خواهند ادامه دهنده راه علی(علیه السلام) باشند.

 ماه رمضان بهترین فرصت برای دستگیری از نیازمندان است و کمک و مساعدت در این ماه به ویژه شب‌های قدر رنگ و بوی دیگری دارد.

این روزها وارد مسجد که می‌شوی حلقه‌های جوانانی را می‌بینی که به تأسی از یاور محرومان و یتیمان در حال آماده کردن بسته‌ و لحظه شماری برای تحویل آن هستند تا علی وار در کوچه‌های باریک قدرم گذارده و دلی را شاد کنند.

خانه‌هایی که این شب‌ها و روزها با حضور جوانان جویای مهربانی، لبخند بر لبانشان می‌نشیند و طعم همدلی و همراهی را می‌چشند.

گروه فرهنگی وخیریه نفحات با همراهی کانون فرهنگی و ولایی شهید خوش خلقت این شب‌ها یاور محرومان بوده و تلاش کرده تا بتواند باری هرچند اندک از دوش پدران و مادران نیازمند بردارند.

مجتبی عبداللهی، از اعضای  کانون شهید خوش خلقت مسجد صاحب الزمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) رشت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: کمک به نیازمندان در شب‌های قدر به تاسی از مولایمان، حضرت علی (علیه السلام) با شناسایی نوجوانان نیازمند عضو کانون از هفت سال پیش کلید خورد.

وی با اشاره به تشکیل شبکه مردمی نفحات به منظور کمک به نیازمندان تصریح کرد: در سال جاری با کمک اعضای شبکه، حمایت از خانواده‌های نیازمند گسترده‌تر شده و 50 خانواده شناسایی و تحت پوشش این مجموعه مردمی قرار گرفتند.

عبداللهی اذعان کرد: بسته‌های ارزاق به همت اعضای کانون و مجموعه بسته بندی و در این روزهای عزیز به این خانواده‌‌ها تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه اطلاعات این خانواده‌ها جمع‌آوری و متناسب با نیازشان در مناسبت‌های مختلف کمک‌های مردمی اهدا می‌شود افزود: کمک‌های مردمی فقط در شب‌های قدر نیست بلکه در ایام نوروز، شب یلدا و اول مهر نیز سبد کالا و کمک‌های نقدی به خانواده‌ها اهدا می‌شود.

عبداللهی اذعان کرد: در کنار توزیع سبد کالا اطلاعات تکمیلی خانواده‌ها هم جمع‌آوری تا نیازمندی آنان دقیق‌تر رصد شود.

موسسه خیریه حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) رشت متشکل از جوانان مذهبی هیئت متوسلین به ائمه اطهار (علیه السلام) نیز کمک به همنوع را الفبای کار خود قرار داده و در تلاش‌اند تا شاید بتوانند غمی را از نگاهی بزدایند.

سیدرضا حسینی، از اعضای موسسه خیریه حضرت ابوالفضل العباس(علیه السلام) به خبرنگار شبستان گفت: این موسسه با هدف رفع محرومیت اقشار نیازمند به ویژه ایتام دانش آموز از سال 79 فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون 80 خانواده نیازمند تحت پوشش موسسه هستند افزود: در شب‌های قدربه تاسی از امام علی(علیه السلام) 80 سبد کالا به ارزش ریالی 120 میلیون ریال تهیه و بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

حسینی ادامه داد: علاوه بر اهدا سبد کالا، مستمری ماهانه نیز به این خانواده‌ها پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به رصد ماهانه خانواده‌ها جهت شناسایی نیازمندی‌هایشان تصریح کرد: اولین جمعه هر ماه شمسی جلسات ماهانه توسل به حضرت عباس (علیه السلام) برگزار و قلک‌های پلاستیکی کوچکی توزیع می شود تا هر کس به اندازه وسعش کمک کند.

حسینی افزود: وجوهات ماهانه جمع آوری و پس از تشکیل جلسه برای رفع نیازمندی‌های خانواده‌های تحت پوشش هزینه می‌شود.

وی کمک به نیازمندان و رفع محرومیت را وظیفه‌ایی همگانی دانست و گفت: باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم از شدت محرومیت و فقر در جامعه بکاهیم.

آری، بامحبت، عشق به همنوع و دستگیری از نیازمندان است که شب زنده داری‌های شب قدر نتیجه داده  و ارزش پیدا می‌کند. در این نزدیکی هستند خانواده‌هایی که سفره‌هایشان خالی است و با کمی یاری می‌تواند رنگین شود./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات