۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۵۰۵۳۲۷
آیت الله عالمی:

دوقطبی کردن سمی مهلک برای کشور است

نماینده خبرگان، دوقطبی کردن جامعه را سمی مهلک برای کشور دانست و به دولتمردان و مسؤولان توصیه کرد که در جهت حفظ وحدت جامعه حرکت کنند.
آیت الله عالمی

آیت الله حسن عالمی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره هشدار رهبر معظم انقلاب درباره دوقطبی کردن کشور گفت: دوقطبی شدن به معنای تقسیم کردن توان کشور به دو نیمه است.

وی افزود: وقتی در برابر دشمن توان کشور نصف شد دشمن نیروی بیشتری پیدا می کند و می تواند ضربه بزند، وقتی در کشور دوقطبی ایجاد شد انرژی قطب های تشکیل شده علیه یکدیگر به کار می رود یعنی برای خنثی شدن طرف مقابل استفاده می شود.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان با بیان این که دوقطبی کردن جامعه قدرت کشور در برابر دشمنان را تحت تأثیر قرار داده و کاهش می دهد، اظهار داشت: چیزی بدتر از دوقطبی شدن جامعه وجود ندارد و سمی مهلک برای کشور به شمار می رود.

وی ادامه داد: هشداری که رهبر معظم انقلاب دادند واقعا هشداری به جا بود، رهبر انقلاب فرمودند زمانی بنی صدر جامعه را به دو دسته موافق و مخالف رییس جمهور تقسیم کرد، در آن تاریخ شاهد بودیم که چه درگیری هایی بین موافقان رییس جمهور وقت که عمدتا جریان منافقان بودند و مخالفان آن صورت گرفت.

آیت الله عالمی ابراز داشت: البته افرادی بودند که تصور می کردند بنی صدر توانایی و حرف هایی برای گفتن دارد، صحنه گردانی طرفداران رییس جمهور وقت را کاملا منافقان بر عهده داشتند، شاهد بودیم که از بین همین ملت افراد در زمانی که خیلی از انقلاب فاصله نگرفته بودیم چگونه به جان هم افتادند.

وی عنوان کرد: این ثمره شوم دوقطب شدن جامعه است، توصیه ما به دولتمردان و مسؤولان است که در جهت حفظ وحدت جامعه حرکت کنند و اگر مسأله ای اختلافی وجود دارد باید به گونه ای مدیریت صورت گیرد که اتحاد و انسجام جامعه مستحکم تر شود.

نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: موارد اختلاف و شکاف باید به حداقل برسد، گاهی افرادی در کنار و گوشه می خواهد ایجاد اختلاف کنند و القائاتی دارند که از آن ها به شدت باید پرهیز شود./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات