۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۵۰۴۷۰۱

جمع آوری فوری کتاب های قرضاوی در عربستان

وزارت آموزش و پرورش عربستان از جمع آوری فوری کتاب های «یوسف قرضاوی» روحانی مصری مقیم دوحه از سراسر کتابخانه های این کشور خبرداد.
القرضاوی

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد عیسی وزیر آموزش و پرورش عربستان روز گذشته در بخشنامه ای به دانشگاه ها، اداره های آموزشی و استان های این کشور، از این مراکز خواست تمامی آثار قرضاوی را جمع آوری کنند.

بنابه این بخشنامه، باید تمامی مراکز آموزشی، کتاب ها و تالیفات قرضاوی را از دانشگاه ها، دانشکده ها و مدارس عربستان جمع آوری و در آینده نیز اجازه انتشار آثار وی را ندهند.

در این بخشنامه ادعا شده است:‌ این اقدام در سایه پایبندی به مساله مبارزه با تروریسم، خشکاندن ریشه های این پدیده، مقابله با اندیشه های افراطی و ممانعت از گسترش آن و حفظ جامعه عربستان دربرابر مساله تروریسم و تندروی صورت می گیرد.

این اقدام از سوی مسؤولان سعودی درحالی است که پیش از بروز تنش بین قطر و عربستان، قرضاوی مورد استقبال مفتی های سعودی قرار داشت و به دلیل آنچه خدمت به اسلام عنوان می شد، جایزه "ملک فیصل" را دریافت کرده بود.

عربستان و هم پیمانانش چندی پیش، "یوسف قرضاوی" را به اتهام حمایت از گروه های تروریستی در فهرست تحریم های خود قرار داده بودند، ‌دستور جمع آوری آثار وی را صادر کرده بود./۸۴۷/ب102/ف

منبع: العالم

ارسال نظرات