۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۵۰۴۰۱۲
امام جمعه تبریز:

حادثه تهران برای جبران شکست های آل سعود بود

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به حمایت عربستان از تروریست‌ها در کشور‌های منطقه، گفت: چنین اقداماتی ناشی از شکست‌های آل سعود است و به دنبال جبران آن هستند.
حجت الاسلام آل هاشم، نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز با محکومیت دو اقدام تروریستی در تهران، اظهار داشت: این اقدامات نتیجه شکست دشمنان نظام اسلامی در تحولات منطقه است.

وی با بیان اینکه به زودی شاهد نابودی گروهک‌های تروریستی در عراق و سوریه خواهیم بود، تصریح کرد: سرعت نبرد با داعش و تروریست‌ها در سوریه و عراق سرعت بیشتری به خود گرفته است و به زودی دچار اضمحلال شدی و نابودی خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به حمایت عربستان از تروریست‌ها در کشور‌های منطقه، خاطرنشان کرد: چنین اقداماتی ناشی از شکست‌های آل سعود است که به دنبال جبران آن است، عربستان در یمن، عراق، سوریه و بحرین شکست‌های سختی را متحمل شده است و به زودی تروریست‌های تحت حمایتش از منطقه محو خواهند شد.

وی ایستادگی مردم یمن در برابر تجاوزات عربستان سعودی را سبب عصبانیت عربستان دانست و گفت: مقاومت مردم یمن آل سعود را به خشم آورده است، مردم مقاوم این کشور با وجود مشکل شیوع بیماری وبا ایستاده‌اند، اما عربستان می خواهد با حمایت از تروریسم شکست‌ها خودد را در تهران و یمن جبران کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه ملت ایران هیچگاه مظلومان و مردم مسلمان منطقه را تنها نخواهد گذاشت و چنین اقداماتی جز راسخ‌تر کردن عزم ملت نتیجه‌ای نخواهد داشت، تصریح کرد: مردم ایران در طول ۳۸ سال با وجود بحران‌های مختلف آبدیده شده‌اند و از دشمنان حتی ذره‌ای هراس ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر حفظ همدلی و همراهی میان مسؤولان و حفظ وحدت حول ولایت فقیه، ابراز داشت: مسؤولان استانی لازم است به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک بگویند و برای حل مشکلات کشور با حفظ وحدت و با همدلی تلاش خود را مضاعف کنند، نباید از هر گلویی صداهای مختلف بیرون آید.

امام جمعه تبریز با اشاره به تقویت روحیه انقلابی و انقلابی گری در استان، گفت: از جمله تاکیدات مقام معظم رهبری انقلابی‌گری و حفظ آرمان‌های انقلاب است، انقلابی‌گری به معنای دلسوزی برای انقلاب و ارزش‌های انقلاب است، نباید گام‌های ما برای منافع شخصی باشد.

وی با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور آمریکا به عربستان سعودی و دیدار با سران این کشور، خاطرنشان کرد: این‌ها که مدعیان حقوق بشر هستند اما بویی از حقوق بشر نبرده اند، با رقص شمشیر 41 میلیون رأی ایران را به سخره می گیرند و دم از دموکراسی و حقوق بشر می زند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر مبارزه با تحریف راه امام، گفت: نباید به امام به عنوان میراث فرهنگی نگاه شود، شاید جسم امام خمینی (ره) در میان ما نباشد اما راه امام و سخنان امام با ما است، باید با تأسی به بیانات رهبری و امام راحل در برابر این انحرافات ایستاد.

وی با تأکید بر جدید در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی، افزود: 29 خرداد روز صنایع دستی نام گرفت تا تلنگری برای بهره گیری از این صنعت جهت تحقق اقتصاد باشد.

امام جمعه تبریز با اشاره به قرار گیری در هفته محیط زیست، تصریح کرد: همه باید در صیانت از محیط زیست کوشا باشیم، آلودگی هوا از حمله مشکلات زیست محیطی برای انسان و طبیعت است، مسمومیت گیاهان، ایجاد بیماری‌های قلبی و تنفسی، عصبانیت، از بین رفتن جنگل‌ها و مراتع، از بین رفتن کودکان و سالمندان از این آسیب‌ها است.

وی با تبریزک ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) که روز کرامت و اطعام نامگذاری شده است، تأکید کرد: از برادران و خواهران خیّر که در جشن گلریزان شرکت کرده‌اند تشکر می‌کنم که دست به چنین اقدام خالص و زیبایی زده اند و سبب بازگشت زندانیان به آغوش خانواده شد اند./۲۰۱/۸۵۴/ب۱

ارسال نظرات