۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۵۰۳۷۹۱

هفتمین حضور مجمع عالی حکمت اسلامی در نمایشگاه قرآن

خراسانی گفت: از آثار مجمع عالی حکمت اسلامی می توان به خبرنامه و فصلنامه علمی و پژوهشی و محصولات صوتی و تصویری اشاره کرد.
مجمع عالی حکمت اسلامی

محمد خراسانی مسؤول غرفه مجمع عالی حکمت اسلامی در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: مجمع عالی حکمت اسلامی از سال ۸۴ به فرمایش مقام معظم رهبری که باید حوزه، محوریت فلسفه را به عهده بگیرد، تاسیس شد.

وی در ادامه افزود: نظارت بر این مجمع را سه نفر از بزرگان، حضرات آیات جوادی آملی، مصباح یزدی و سبحانی بر عهده دارند که به عنوان ناظران عالی هیأت موسس و تشکیل آن معرفی شده اند. دبیر این مجموعه حجت الاسلام حسن معلمی و رییس هیات مدیره آیت الله فیاضی است.

خراسانی گفت: مجمع عالی حکمت اسلامی در زمینه علوم فلسفه، عرفان و کلام فعالیت کرده و دفتر مرکزی آن در شهر مقدس قم و شعبه دیگر آن در شهر مقدس مشهد دایر شده است که دکتر سید عباس صالحی وزیر ارشاد مسؤولیت دفتر مشهد را بر عهده دارد. همچنین دفاتر دیگری در اصفهان و شیراز در حال آماده سازی است.

وی در ادامه ابراز داشت: سال 96، هفتمین حضور مجمع عالی حکمت اسلامی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است؛ در سال های گذشته در بخش های حوزوی، موسسات و تحول علوم انسانی نیز حضور داشته است.

مسؤول غرفه مجمع عالی حکمت اسلامی اظهار داشت: این غرفه در بخش مربوطه، رتبه غرفه برتر را نیز کسب کرده است. فعالیت های معرفی شده از سوی این مجمع، برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت، بلندمدت، میزگردها و نشست های علمی و همچنین نشر مکتوب است که شامل ۲۳ عنوان کتاب و محصولات صوتی و تصویری شامل ماهنامه که بیش از ۱۸۰ شماره از آن در داخل و خارج از نمایشگاه در اختیار علاقه‌ مندان قرار می گیرد.

وی در اشاره به فعالیت غرفه این مجمع در نمایشگاه قرآن گفت: درغرفه مجمع عالی حکمت اسلامی، نشست های علمی با حضور اساتید از قم برگزار شده است؛ در سال‌های گذشته نیز با توجه به مسائل منطقی، عرفانی، کلامی و فلسفی طرح شده، اساتید در این زمینه پاسخگوی سؤالات و شبهات بوده اند؛ آثار صوتی و تصویری نشست ها، به علاقه مندان عرضه می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین خبرنامه داخلی، فصلنامه علمی و پژوهشی در نمایشگاه ارائه داده می شود؛ از دیگر آثار این مجمع می توان به آثار صوتی و تصویری اشاره کرد؛ گفتنی است ارائه راهنمایی و مشاوره از سوی اساتید مجرب نیز صورت می گیرد.

لازم به ذکر است، بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از ۸ تا ۲۶ خرداد ماه(۳ تا ۲۱ رمضان) همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران پذیرای علاقه مندان به فعالیت های قرآنی است./302/966/ب1

ارسال نظرات