۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۵۰۲۹۱۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

رهبر انقلاب آینه تمام نمای امام راحل است

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این مطلب که رهبر معظم انقلاب توانست جای خالی امام راحل را برای امت اسلامی پرکند، گفت: امام خامنه ای امروز مسیر نورانی خط امام و انقلاب را در کشور هدایت می کند زیرا ایشان آینه تمام نمای امام راحل محسوب می شود.
ناصر شکریان

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با گرامیداشت سالگرد ارتحال امام راحل، گفت: امام راحل بر اساس ایمان الهی و باور به وعده های حکومتی دینی را پایه گذاری کرد و در مقابل قدرت های استکباری شرق و غرب ایستاد.

وی افزود: امام راحل به مردم باور داشت و بر این اساس انقلاب اسلامی مردمی ترین انقلاب در عصر معاصر محسوب می شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران زندگی ساده و زاهدانه امام راحل را یک الگوی برجسته برای مسؤولان برشمرد و خاطرنشان کرد: عدم توجه به بیت المال و زندگی ساده و بی آلایش امام راحل موجب شد که ایشان محبوب آحاد ملت شود و دشمنان از شخصیت ایشان واهمه داشته باشند.

وی استکبار ستیزی را از دیگر ابعاد شخصیتی امام راحل عنوان کرد و اظهار داشت: روحیه سازش ناپذیری امام راحل با استکبار و قدرت های زورگوی دنیا بر اساس آموزه های قرآن بود و ایشان به هیچ وجه به این قدرت های پوشالی و کدخداهای خود خوانده دنیا اعتماد نداشت.

حجت الاسلام شکریان اعتماد به نیروهای داخلی به ویژه جوانان را از ویژگی های امام راحل بیان کرد و گفت: امام راحل در مقابل کسانی که رشد و توسعه ایران را در گرو ارتباط با ابرقدرت ها می دانستند جمله ما می توانیم را در کالبد جامعه ایران اسلامی دمید.

وی افزود: بیداری و قیام ملت های آزادی خواه پس از انقلاب اسلامی از خط امام الگو گرفته است و انقلاب اسلامی به اعتراف دشمنان قلب تپنده بیداری اسلامی محسوب می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران مقاومت و ایستادگی در برابر فشارهای دشمنان را از تاکیدهای امام راحل بیان کرد و گفت: امام راحل پایان مقاومت و ایستادگی را پیروزی می دانست و امروز گروه های مقاومت اسلامی با الگوبرداری از انقلاب اسلامی این وعده الهی را بر اساس آموزه های مکتب امام راحل به اثبات رساندند.

وی ادامه داد: خط امام راحل نقطه مقابل اشرافی گری مسؤولان است و زندگی تجمل گرایانه مسؤولان انحراف بزرگ در مسیر انقلاب محسوب می شود که بی اعتمادی مردم را در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به انتخاب شایسته مقام معظم رهبری پس از رحلت امام راحل، تصریح کرد: مقام معظم رهبری آینه تمام نمای امام راحل محسوب می شود که امروز نسل جوان تربیت شده در مکتب امام خامنه ای در قالب مدافعان حرم همان خط نورانی امام راحل را به تبعیت از شهدای دفاع مقدس طی می کنند.

وی افزود: رهبری دوران امام راحل به مراتب سخت تر و دشوارتر از دوران امام راحل است زیرا شاهد ریزش خواص و یاران دوران امام راحل هستیم همانگونه که این مساله در دوران بعد از پیامبر گرامی اسلام(ص) و در دوران امیرالمومنان(ع) رخ داد.

استاد حوزه علمیه رویش های جدید انقلاب را موجب امیدواری امتداد خط امام راحل برشمرد و تاکید کرد: امروز در پیچ تاریخی مهمی در تاریخ انقلاب قرار داریم که در صورت استقامت، وحدت و تبعیت کامل از مقام معظم رهبری فتح هایی مانند آزادسازی خرمشهرها و بدرها برای انقلاب رخ خواهد داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به جمله تاریخی امام راحل برای حفظ انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) است و این امانت و یادگار برجای مانده از امام راحل و شهدا باید به دست صاحب اصلی آن برسد و لذا بر اساس این باور، امام راحل حفظ انقلاب اسلامی را اوجب واجبات می دانست./۳۰۲/۱۳۱۳/ب۱

ارسال نظرات