۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۵۰۲۶۸۶
امام جمعه موقت کرمانشاه:

تفکر بدون اقدام و عمل سازنده نیست

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به اینکه تفکر در آیات قرآن کریم مایه آرامش انسان است، گفت: باید توجه داشت که تفکر بدون اقدام و عمل سازنده نیست.
حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی

حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی، امام جمعه موقت کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراز داشت: نقش تفکر در زندگی ما آنقدر مهم است که پی بردن به وجود خداوند سبحان نیز با تفکر میسر است.

امام جمعه موقت کرمانشاه با تأکید بر لزوم داشتن نگرش متفکرانه در جهان هستی، تصریح کرد: خداوند برای شناساندن خود به مخلوقاتش راه تفکر را برای آنها قرار داده و در آیات قرآن کریم نیز آنها را به تفکر و تعقل دعوت می کند.

وی در ادامه بیان داشت: وقتی انسان به جهان مملو از نظم می نگرد به وجود خدای یکتا پی می برد، وجه اشتراک تفکر و تعقل بسیار است اما تفکر به شناخت منجر می شود اما تعقل پس از تفکر به وجود می آید پس اگر تفکری صورت نگیرد تعقلی به وجود نخواهد آمد.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی یادآور شد: تفکر انسان را از حیوان متمایز می کند و خداوند نعمت تفکر و تعقل را در وجود انسان به ودیعه گذاشته تا در امور دنیا نگرش کرده و تفکر کند.

امام جمعه موقت کرمانشاه تأکید کرد: انسان عاقل انسانی است که پیش از هر کاری تفکر می کند و منفعت و ضرر کار را می سنجد و انسان احمق انسانی است که ابتدا اقدام کرده و پس از اینکه سرش به سنگ خورد فکر می کند.

این مسؤول اظهار داشت: با وجود تفکر و تعقل، شر و بدی از انسان دور می شود، پیامبر اکرم(ص) یک ساعت تفکر را برتر از هفتاد سال عبادت می داند، تفکر بدون اقدام و عمل سازنده نیست.

وی در ادامه مطرح کرد: عابدی که ریاضت نفسانی می کشد منفعت آن به خودش می رسد اما شخصی که تفکر می کند و مجهولی را معلوم می کند نفعش به عموم مردم نیز می رسد.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در پایان بیان داشت: تفکر در آیات قرآن کریم مایه آرامش انسان است، در مصیبت ها اگر رنج می بریم باید بدانیم که تفکری در آن نیست و انسان باید در مصیبت ها نیز صبر پیشه کند زیرا قطعأ خداوند متعال بهترین ها را به بندگان خود عطا می کند./857/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات