۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۵۰۱۸۶۱
آیت‌الله فقیهی:

شعارهای افراد نباید معیار اعتماد و انتخاب قرار داده شود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه کی از مشکلات جامعه را عدم شفافیت و صداقت دانست و گفت: نباید حرف‌های افراد را معیار اعتماد قرار داد و اگر می‌خواهیم کسی را رییس مملکت کنیم صرف این که شعار بدهد نمی‌شود اعتماد کرد.
آیت الله فقیهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن فقیهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن ماه مبارک رمضان که در مسجد سلماسی قم برگزار شد، در تفسیر آیه 14 سوره بقره اظهار داشت: منافقان کسانی به شمار می روند که وقتی با مؤمنان هستند می‌گویند ما ایمان داریم ولی وقتی با شیاطین و همفکران خود خلوت می‌کنند می‌گویند ما با شما هستیم و مؤمنان را مسخره می‌کنیم.

وی با بیان اینکه منافقان نان به نرخ روز خور هستند، افزود: منافقان مانند موش‌های صحرایی هستند که دو سوراخ در خاک دارند، یک سوراخ را برای رفت‌وآمد همیشگی استفاده می‌شوذ و یک سوراخ که  پنهان می‌کنند را در مواقع خطر و اضرار مورد استفاده قرار می دهند  و در آن سوراخ پناه می‌گیرند.

استاد حوزه علمیه یکی از مشکلات جامعه را عدم شفافیت و صداقت دانست و گفت: نباید حرف‌های افراد را معیار اعتماد قرار داد و اگر می‌خواهیم کسی را رییس مملکت کنیم صرف این که شعار بدهد نمی‌شود اعتماد کرد و باید او را با عمل صالح بسنجیم و استمرار بر عمل صالح داشته باشد.

وی با بیان این که منافق ترسو است و شجاعت ابراز عقیده خود را ندارد، خاطرنشان کرد: منافقان در خلوت با همفکران خود ابراز عقیده می‌کنند و مواظب‌ هستند که اخبار آن‌ها جایی درز نکند ولی انسانی که مؤمن است و صداقت دارد از این که کسی عقیده‌اش را بفهمد نگران نیست.

آیت‌الله فقیهی منافقان را شیطان‌صفت دانست و افزود: کفار بد هستند ولی منافق از کافر بدتر است زیرا نفوذ می‌کند و خود را به عنوان مسلمان جا می‌زند و فتنه می‌کند.

وی با بیان این که منافقان تشکیلاتی عمل می کنند، اظهار داشت: یک نفر به‌تنهایی منافق نمی‌شود و منافقان معمولاً با هم همراه می‌شوند و گروه و برنامه دارند و به دنبال فتنه‌گری هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: منافقان با همه زرنگی‌شان فقط برای مدت کوتاهی می‌توانند خود را به عنوان یک فرد مؤمن و انقلابی جا بزنند و با گذشت زمان ماهیتشان معلوم می‌شود زیرا کسی که ایمان واقعی ندارد مانند کسی که ملکه عدالت و تقوا ندارد، با یک عصبانیت کوچک کنترل خود را از دست می‌دهد و نمی‌تواند خود را حفظ کند.

وی با بیان این که منافقان کفرشان پایدار ولی ایمانشان موقتی است، گفت: خداوند می‌فرماید ما منافقان را مسخره می‌کنیم و در طغیانشان به آن‌ها مهلت می‌دهیم در حالی که قلبشان کور است و عاقبت کار خود را نمی‌بینند و گمان می‌کنند سر مؤمنان کلاه می‌گذارند.

آیت‌الله فقیهی با بیان این که اگر کسی می‌خواهد در جامعه نفوذ داشته باشد باید به حرفی که می‌زند عمل کند، خاطرنشان کرد: سید حسن نصرالله که امروز هر حرفی می‌زند اسرائیل و آل سعود و تمام کشورها آن را جدی می‌گیرند به خاطر این است که تا کنون به شعارهای خود عمل کرده است./843/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات