۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۵۰۰۹۴۴
امام جمعه پردیسان:

سند ۲۰۳۰ فرهنگ غربی را بر مردم مسلمان ایران تحمیل می کند

حجت الاسلام والمسلمین قوامی گفت: دشمن می‌خواهد پس از ۱۳ سال دیگر جهان را به یک شکل واحد درآورد و فرهنگ غربی را بر مردم مسلمان ایران تحمیل کند.
حجت الاسلام و المسلمین قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی امام جمعه پردیسان قم، امروز در خطبه‏‌های عبادی سیاسی نمازجمعه پردیسان ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، بیان داشت: آیات و روایات فراوانی در رابطه با آثار و فواید روزه گرفتن وجود دارد.  

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با قرائت آیه «وَ إِذا سَأَلَکَ عِبادي عَنِّي فَإِنِّي قَريبٌ أُجيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ ...»، اظهار داشت: آیه 186 سوره بقره در میان آیاتی که ویژه روزه گرفتن است قرار دارد اما این آیه در رابطه با ماه مبارک رمضان یا روزه گرفتن نیست، بلکه مفهوم این آیه در رابطه با فواید دعا کردن است که اهمیت بالای عبادت و دعا کردن در ماه مبارک رمضان را می‌رساند.

وی ابراز داشت: در ماه مبارک رمضان، روزه‌دار با شرایطی محیا و آماده‌ می‌تواند به راز و نیاز با پروردگارش مشغول شده و شرایط هشت‌گانه دعا را به دست آورد تا دعا‌هایش مستجاب شود.

امام جمعه پردیسان با مهم ارزیابی کردن مقاومت در برابر دشمنان و دفاع از دین و حریم اسلام، تصریح کرد: دین مبین اسلام به شدت با جنگ مخالف است چرا که منجر به یتیم شدن کودکان بسیاری شده و موجب به وجود آمدن گرانی، قحطی و بسیاری دیگر از مشکلات در کشور می‌شود اما برای حفظ استقلال و عزت کشور گاهی اوقات ناچار به مبارزه و جهاد در برابر دشمن هستیم.

وی تأکید کرد: در روایت وجود دارد که پیامبر اکرم(ص) در پاسخ به سوالی در رابطه با علت جنگ فرموده است؛ جنگ خوب نیست اما گاهی اوقات مسایلی وجود دارد که حتی باید در ماه حرام نیز جنگید، چرا که در غیر این صورت دشمن همچون بختک وجودتان را اشغال خواهند کرد.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی با بیان این که دشمن به نتیجه انتخابات توجهی نمی‌کند، افزود: تنها هدف دشمن آن است که مردم را از دینشان برگردانند که بی‌تردید هرگز موفق نخواهند شد.

وی با اشاره به سند2030، گفت: دشمن می‌خواهد پس از 13 سال دیگر جهان را به یک شکل واحد درآورد و فرهنگ غربی را بر مردم مسلمان ایران تحمیل کند.  

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با ابراز گلایه از برخی مسؤولان، اظهار داشت: متأسفانه دشمن هرچه می‌گوید برخی بلافاصله پاسخ مثبت می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر سند 2030 اجرا شود تمام سوابق انقلاب نابود خواهد شد. چرا که تمام آنچه برای انقلاب انجام شده است، به خاطر دین بوده است و اگر دین از بین برود، دستاورد‌های انقلاب نیز از بین خواهد رفت./878/پ۲۰۱/ج۱

ارسال نظرات