۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۴۹۸۴۰۴
حجت الاسلام پناهیان:

ماه رمضان بهترین فرصت برای تبیین اسلام سیاسی است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای تبیین اسلام سیاسی است، گفت: اسلام را آنچنان که سیاسی است معرفی نکرده ایم.
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علیرضا پناهیان  استاد حوزه و دانشگاه امروز در همایش طلایه داران تبلیغ ماه مبارک رمضان در مسجد جامع تبریز با بیان اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای تبیین اسلام سیاسی است، اظهار داشت: اسلام را آنچنان که سیاسی است معرفی نکرده ایم.

وی ادامه داد: برای مخاطبان مؤمن آنچنان که باید جایگاه سیاست را در اسلام تبیین نکرده ایم، شعار انبیاء در قرآن تقوا و اطلاعت از انبیاء الهی است، سخنان مشرکان نیز این بود که تبعیت از انبیاء الهی نمی کنند، کفار به غرورشان بر می خورد که از رسول گرامی اسلام تبعیت کنند.

حجت الاسلام پناهیان با انتقاد از نوع طرح دین از سوی روحانیت، افزود: دین را به گونه‌ای مطرح کرده ایم که صرف در اخلاقیات شده است، زمانی که بحث سیاسی می کنیم و می خواهیم اصلح را معرف کنیم می گویند که از اخلاقیات تعرض نکن، این چه نوع طرح دین است که به مبلغ دینی اجازه نمی دهد که فرد اصلح را مشخص کند.

وی تصریح کرد: دین سیاسی است، در قرآن کریم شاهد آن هستیم که کلمه اطلاعت بیشتر در اطلاعت از نبی مکرم اسلام استفاده شده است، رسول خدا در پیمان عقبه دوم پیش از هر کاری 12 رییس تعیین شد که این مصداق یک کار سیاسی است و نشان از دقت پیامبر اسلام در مسائل سیاسی است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر در شهری فرماندار شهر پای خود را کج بگذارد دیگر سخن من طلبه تأثیری نخواهد داشت، افزود: سکوت در دفاع از حق، خود بدعت در دین است، بدعت بدتر این است که اسلام و دین را غیر سیاسی معرفی کنیم، طلبه و روحانی سیاسی است و باید دقت در سیاست داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر دین را به مردم صحیح معرفی کنیم، در جایی رشوه گرفته شد باید در مقابل مسجد از ما روحانیت بازخواست کنند، خداوند از علماء تعهد گرفته است در برابر شکم بارگی حاکمان بایستد، باید نگاه مردم به دین تصحیح شود، این که می گویند بعثت نبی مکرم اسلام برای اتمام مکارم اخلاق است، بی سند است، ترویج این روایت بی سند ممکن است کار حاکمان بنی عباس یا بنی امیه باشد./۸۵۴/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات