۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵
کد خبر: ۴۹۸۰۰۷
آیت‌الله صافی گلپایگانی:

کسانی که ایجاد رعب و وحشت در دل حجاج می‌کنند عقیده‌ای به این فریضه ندارند

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت: افرادی که در فضای مجازی و در سخنان خود ایجاد رعب و وحشت در دل حجاج می کنند اصلا عقیده به این فریضه ندارند.
دیدار مسئولین سازمان حج و زیارت با مراجع تقلید دیدار مسئولین سازمان حج و زیارت با مراجع تقلید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله لطف الله صافی گلپایگانی عصر یکشنبه در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و آقای حمید محمدی، رییس سازمان حج و زیارت،  گفت: امیدواریم که موانعی در برگزاری حج ایجاد نشود و این فریضه همانند سال های گذشته برگزار شود.

این مرجع تقلید افزود: حج باید حفظ و قدر آن دانسته شود؛ خدای متعال به هر کسی که در این راه خدمت می کند ارج دهد.

وی تصریح کرد: مسائل دیگر را هم می شود حل کرد و برای حل مشکلات باید به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توجه شود.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی خاطر نشان کرد: افرادی که در فضای مجازی و در سخنان خود ایجاد رعب و وحشت در دل حجاج می کنند اصلا عقیده به این فریضه ندارند.

وی ادامه داد: از دفتر ما سؤالات زیادی درباره حج می شود که آیا حج بروند یا خیر که ما به همه آن ها پاسخ داده ایم اگر مستحق هستید حج بر شما واجب است.

این مرجع تقلید خاطر نشان کرد: تعاملات با طرف عربستانی باید دو طرفه باشد و امکانات لازم برای زائران جمهوری اسلامی ایران فراهم شود.

وی ادامه داد: کارگزاران حج همه باید با هم همفکر باشند و اختلافی در برگزاری این فریضه نداشته باشند؛ امیدواریم که اختلافات دیگر هم از طریق حج برطرف شود.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با انتقاد از اتفاقی که برای سفارت عربستان در ایران افتاد تصریح کرد: همه امور مملکت باید عقلایی باشد تا مشکلی پیش نیاید.

وی تصریح کرد: اگر ما در این اجتماع عظیم حج نباشیم، شیعه ضرر خواهد کرد؛ و این فریضه مهم باید انجام شود و زائران به حج بروند تا جایگاه معنوی آن را در جامعه حفظ کنند./۸۴۰/ 202/ص

 

 

 

ارسال نظرات