۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۴۹۷۹۵۳

اخبار کوتاه خراسان شمالی

اعزام هزار زائر خراسان شمالی به حج تمتع، ارسال ۱۷ اثر به جشنواره تئاتر رضوی و پایان طرح قرآنی «تلاوت مهدوی» عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، محمدباقر قاصری، مدیر حج و زیارت خراسان شمالی، با اشاره به آغاز زمان ثبت‌نام زائران در کاروان‌های حج تمتع از صبح امروز بیست و چهارم اردیبهشت‌ماه، اظهار کرد: امسال هزار و ۸۵ زائر از این استان برای به حج تمتع اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه با توجه به استقبال گسترده زائران تا ظهر امروز ۵۰ درصد ظرفیت کاروان‌ها تکمیل شد، افزود: همه واجدان شرایط تشرف به حج تمتع امسال که از 23 فروردین تا 21 اردیبهشت‌ماه جاری با مراجعه به شعب بانک ملی نسبت به واریز مبلغ 10 میلیون تومان اقدام کرده‌اند، می‌توانند از امروز بیست و چهارم اردیبهشت با مراجعه به سامانه http://nk.haj.ir یا با مراجعه مستقیم به کاروان‌ها، برای نام‌نویسی در کاروان‌های حج تمتع اقدام کنند.

قاصری مهلت ثبت‌نام زائران در کاروان‌ها را از امروز به مدت پنج روز اعلام کرد و افزود: اگر طی این مدت ظرفیت کاروان‌ها تکمیل نشود تمامی دارندگان اسناد ودیعه گذاری حج تمتع تا پایان سی‌ام آبان ماه سال 85 تا تکمیل ظرفیت کاروان‌ها از صبح روز شنبه سی‌ام اردیبهشت‌ماه جاری فراخوان می‌شوند.

ارسال 17 اثر به جشنواره تئاتر رضوی

ابوالحسن حیدری، سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، با اشاره به ارسال 17 اثر به جشنواره تئاتر رضوی، گفت: ۱۴ اثر از بجنورد، دو اثر از شیروان و یک اثر از فاروج به دبیرخانه این جشنواره در بجنورد ارسال شد.

وی با یادآوری اینکه در یازدهمین دوره این جشنواره 64 اثر از 22 استان کشور ارسال شده بود، افزود: دوازدهمین دوره از جشنواره تئاتر رضوی مردادماه امسال در خراسان شمالی برگزار می‌شود.

پایان طرح قرآنی «تلاوت مهدوی»

حسن محمدی، مدیر کانون فرهنگی و هنری حضرت علی‌اکبر(ع) ینگه قلعه بجنورد از برگزاری مراسم اختتامیه طرح قرآنی «تلاوت مهدوی» همزمان با عید بزرگ نیمه شعبان خبر داد و گفت: این طرح سال گذشته همزمان با میلاد رسول مهربانی‌ها حضرت محمد مصطفی(ص) و با هدف تعمیق و نشر فرهنگ قرآنی آغاز شد.

وی با بیان اینکه 120 تن از برادران و خواهران عضو کانون‌های مساجد استان در این طرح شرکت کردند، اضافه کرد: در این طرح افزون بر قرائت هرروزه آیات شریف قرآن کریم، تلاوت صحیح همراه با شرح ترجمه و تفسیر آن برای علاقه‌مندان شرکت‌کننده آموزش داده می‌شود.

آموزش ۵ هزار نیروی قرآنی در موسسه بقیة‌الله

مدینه قاسمی، مدیر موسسه قرآنی بقیة‌الله(عج) بجنورد از آموزش پنج هزار نیروی قرآنی از آغاز فعالیت این موسسه تاکنون خبر داد و گفت: به‌طور میانگین از ابتدای تأسیس این مرکز تاکنون سالانه ۵۰۰ قرآن آموز تربیت و آموزش دیده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت‌های این مرکز، اظهار داشت: این مرکز از سال 85 مجوز فعالیت خود را از سازمان تبلیغات دریافت کرده و طی این مدت طرح‌های قرآنی و آموزشی زیادی را برگزار کرده است.

قاسمی همچنین با اشاره به اجرای طرح ارتقای قاریان استان در این مرکز گفت: این طرح سه سال گذشته و با حضور استاد «مریم خطیب» به مدت یک سال اجرایی شد که در این دوره 30 قاری نمونه موفق به دریافت گواهینامه شدند و در حال حاضر هم به‌عنوان استاد قرآنی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند./303/9314/ب1

ارسال نظرات