۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۴۹۷۴۳۲
آیت الله حسینی بوشهری:

مسؤولان باید مردم را باور کنند

امام جمعه قم از مسؤولان خواست مشکلات مردم را باور کنند و از حضور مردم در عرصه های مختلف به خوبی بهره بگیرند و در خدمت رسانی به آن ها کوتاهی نکنند.
 آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو شورای عالی حوزه های علمیه امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به آثار اجتماعی امر به معروف گفت: اگرامر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی وجود داشته باشد و مردم خود را به آن ملزم بدانند در جامعه امنیت پایدار در زمینه های گوناگون به وجود می آید.

وی افزود: عمران و آبادی در پرتو امر به معروف و نهی از منکر است، در جامعه ای که امر به معروف رواج داشته باشد همگان یکدیگر را به تلاش و حل مشکلات مردم دعوت کرده و بدین وسیله تولید و اشتغال سامان پیدا می کند و بیکاری از بین می رود.

آیت الله حسینی بوشهری در خطبه دوم با تبریک میلاد با برکت امام زمان(عج) اظهار داشت: نه تنها مسلمانان بلکه پیروان سایر ادیان و مکاتب انتظاری روزی می کشند که حضرت ظهور کرده و دنیا را پر از عدل و داد کند حضرت در سال 255 در شهر سامرا چشم به جهان گشودند و در سن 5 سالگی پدر خود را از دست دادند و به مقام امامت رسیدند، ایشان از سال 329 تا کنون در غیبت کبری به سر می برند، در دوران انتظار به سر می بریم و شخص منتظر وظایفی دارد.

وی ادامه داد: انتظار در بعد اعتقادی یعنی معتقد به وجود امام زمان(عج) هستیم، انتظار سیاسی یعنی خواهان حکومت عدل حضرت هستیم و در بعد تربیتی بدان معنا است که منتظر چون امام را بر اعمال خود ناظر می داند سعی می کند که مرتکب گناه نشود، انتظار معلم اخلاق انسان است که انسان را تربیت می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که ضروری ترین مسأله امروز جامعه رعایت اخلاق است، ابراز داشت: متأسفانه در جامعه کمبود رعایت اخلاق داریم، در پرتو توجه به حضرت، جامعه باید جامعه ای دینی و اخلاقی شود.

وی با اشاره به 23 اردیبهشت روز لغو کاپیتولاسیون عنون کرد: کاپیتولاسیون سند بردگی ملت ایران بود، آن روز امام فریاد کشیدند و روشنگری کردند، اقدامات آن ها به گونه ای بود که اگر یک آمریکایی در خاک ایران جنایت می کرد پلیس و محاکم قضایی ایران حق محاکمه نداشتند، فریادهای امام سبب تبعید ایشان به ترکیه شد اما بد از انقلاب با تصویب شورای انقلاب این سند اسارت از بین رفت.

امام جمعه قم با اشاره به فتوای تاریخی میرزای شیرازی خاطرنشان کرد: نقش مراجع، عالمان و رهبران دینی این بوده که اگر می دیدند که در جامعه انحراف و کجی ایجاد و زمینه تسلط بیگانگان فراهم می شود با یک جمله و فتوا بساط استعمارگران را بر هم ریختند، میرزای شیرازی با فتوای تحریم تنباکو بساط شاهنشاهی آن روز و پیر استعمار را در هم ریخت.

وی اضافه کرد: امروز هم شاهد این ویژگی هستیم اگر دشمنان می خواهند سندی به ملت ایران به نام 2030 تحمیل کنند در بعد فرهنگی و آموزشی کاپیتولاسیون را اجرا کنند علما اعلام موضع می کنند، در نتیجه این سند می خواهند آموزش وپرورش در اختیار ما نبوده و نظارت با آن ها باشد

آیت الله حسینی بوشهری با ابراز تأسف از امضای سند 2030 گفت: عده ای امضا کرده و در فضای خاموش اقدام به اجرا می کنند، کسانی که داعیه دار هستند و می خواهند جامعه را اداره کنند همانند مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی نباید اجازه دهند اما متأسفانه کار به جایی رسید که رهبر انقلاب فریاد کشیدند.

وی افزود: تخریب خانواده در سند 2030  وجود دارد،  بر اساس آن برنامه تربیت و اخلاق باید بسته شود و گزارش کار دانش آموزان و معلمان و آموزش و پرورش به یونسکو داده شود که فاجعه محسوب می شود، مسؤولان باید پیگیری و دنبال کنند و اجازه ندهنداین مسائل اتفاق بیفتد.

امام جمعه قم اظهار داشت: گاهی جای نگرانی در همین قم وجود دارد، چرا باید در مدرسه ای اتفاقی بیفتد که ائمه جمعه و مؤمنان نگران شوند، معتقدیم که دوستان آموزش وپروش در مسائل دینی دغدغه دارند اما باید برکارها نظارت شود و ببیند که در مدارس چه اتفاقاتی می افتد.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو ادامه داد: مهم ترین این روزها انتخابات است، انتخابات مظهر تکلیف باوری، مردم باوری و خودباوری است، تکلیف باوری یعنی احساس می کنیم وظیفه داریم در رأی گیری شرکت کنیم و به فرادی که بررسی کردیم رأی بدهیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تأکید بر این که مسؤولان باید مردم را باور کنند، ابراز داشت: کل کارهای کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از امدادهای الهی، رهبری امام و رهبر معظم انقلاب به دلیل حضور مردم در صحنه های گوناگون است، این مردم انقلاب را تا کنون نگه داشته اند و از این به بعد هم نگه خواهند داشت.

وی عنوان کرد: اگر در طول 38 سال دشمن جرأت نکرده تهدیدات خود را عملی کند به دلیل حضور مردم در صحنه است، هرجا وحدتو حضور مردم وجود داشته باشد قطعا دشمن عقب نشینی می کند، نباید خیال شود که دشمن به دلیل این و آن اقدام نکرده بلکه مسأله حضور جدی مردم است.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: مسؤولان باید مراقبت کنند تا مر قانون عمل شود، تسهیلات لازم برای حضور آگاهانه مردم باید فراهم شود، در همه مراحل انتخابات امنیت باید فراهم شود که مورد سفارش رهبر انقلاب است، ایشان فرمودند اگر کسانی بخواهند اخلال در امنیت کشور ایجاد کنند سیلی خواهند خورد.

وی اضافه کرد: نامزدهای انتخابات باید افزون بر رعایت قانون، مواظبت کنند که شعارها در حدود اختیارات و وظایف آنان باشد، نباید وعده های بی اساس و بدون مبنا داده شود، نامزدها نباید دست به افترا و تخریب یکدیگر بزند، رعایت اخلاق بهترین شیوه است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که حمایت از قشرهای مستضعف باید اولویت کاری کاندیداها باشد، گفت: حمایت از معیشت و اقتصاد مردم و تلاش برای رفع مشکلات آن ها باید اولویت کار محسوب شود؛ اشتغال، خروج از رکود، رونق اقتصادی و تولید ملی باید دغدغه جدی کاندیداها باشد؛ باید به مردم وعده بدهند که با کار جهادی و انقلابی در کنار مردم هستند.

وی افزود:  نباید امنیت کشور به خطر بیفتد،  رهبر انقلاب فرمود افراد نباید گسل های اعتقادی، زبانی، قومی، دینی و طایفه ای را نباید تحریک کنند بکه کارها باید پخته و حساب شده باشند؛ همه اقوام پای انقلاب اسلامی هستند و در صحنه ها حضور دارند، چه نیازی است که گسل ها را تحریک و دشمنان را شاد کنند، چرا سبب امید و طمع در دشمن برای توطئه می شوند؛ باید انتخاباتی پرشور،آگاهانه، آبرومند و با حضور سلایق مختلف برگزار شود تا برای جهانیان پیام روشن داشته باشد، باید نشان داده شود که ملت ایران ملتی متحد بوده و پای انقلاب ایستاده اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان حادثه معدن و جانباختن تعدادی از کارگران زحمتکش معدن را تسلیت گفت و تأکید کرد که کارگران باید حمایت شوند./1323/201/ص

ارسال نظرات