۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۵
کد خبر: ۴۹۷۳۱۵
حجت الاسلام ملکی:

هدف سند ۲۰۳۰ جهانی سازی مورد نظر قدرت های استکباری است

دبیر ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش، مهمترین هدف سند ۲۰۳۰ را تسلط قدرت‌های سلطه گر و انحصارگرای جهانی دانست.
حجت الاسلام سید مجتی ملکی

حجت الاسلام سید مجتبی ملکی دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به اشکالات سند 2030 اشاره کرد و گفت:  ایرادات سند 2030 متعدد است و بسیاری از بخش ها و مفاد این سند سازگاری با فرهنگ اسلامی، ایرانی و انقلابی ما ندارد.

وی افزود: قطعا سند 2030 توسط نهادهای بین المللی که قدرت های جهانی بر آن ها اشراف و نفوذ کامل دارند تدوین شده است و می شود گفت مهم ترین هدف اسناد این چنینی همان جهانی سازی مورد نظر قدرت های سلطه گر و انحصارگرای جهانی است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: این که چرا این سند بدون هماهنگی نهادهایی همچون شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس امضا شده باید از کسانی که متولی کار بودند سؤال شود و افراد باید پاسخگو باشند.

وی با تأکید بر ملغی شدن اجرای سند 2030 ادامه داد: فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب یک امر ارشادی نبوده است چون در این گونه مسائل در وهله نخست باید به گونه ای عمل کنیم که ضرورت نداشته باشد رهبر انقلاب ورود مستقیم پیدا کنند.

حجت الاسلام ملکی با بیان این که متأسفانه کوتاهی و تقصیر اتفاق افتاده است، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب مستقیما ورود پیدا کرده و در یک فرمان مولوی ادامه و استمرار این روند را متوقف و ممنوع اعلام کردند و همگام ملزم هستند که از این فرمان رهبر انقلاب در قطعا در جهت تأمین مصالح نظام، انقلاب و کشور است متابعت و پیروی کنند.

وی عنوان کرد: هر سندی که امضا می شود عقب نشینی و بازپس گیری از آن هزینه هایی دارد اما حتی اگر هزینه ها را بپردازیم باز هم ضرر نمی کنیم چون از هویت اسلامی، انقلابی و فرهنگ غنی اسلامی و ملی خود دفاع می کنیم، از این رو اگر هزینه ای هم بپردازیم به جا خواهد بود و زمینه ای خواهد شد تا در موارد مشابه با درایت، بصیرت و تأمل بیشتر نسبت به سندهای این چنین ورود پیدا کنیم./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات