۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۴۹۶۹۵۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خبر داد؛

افزایش ۲۵ درصدی معتکفان در سال جاری

حجت الاسلام حسینی با اشاره به افزایش استقبال جوانان از مراسم معنوی اعتکاف، گفت: در سال جاری با افزایش ۲۵ درصدی معتکفان نسبت به سال گذشته رو به رو بودیم.
حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سید شهاب حسینی، مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی امروز در دیدار دست اندرکاران اعتکاف با امام جمعه تبریز با اشاره به افزایش استقبال جوانان از مراسم معنوی اعتکاف، اظهار داشت: در سال جاری با افزایش 25 درصدی معتکفان نسبت به سال گذشته رو به رو بودیم.

وی با بیان اینکه اعتکاف در چندین مسجد در تبریز و استان برگزار شد، افزود: طلاب تبریز در مسجد طوبی تبریز معتکف بودند و طلاب خارجی در مسجد جامعه تبریز در کنار دیگر معتکفان به عبادت و دعا مشغول بودند، در مسجد استاد شاگرد نیز نوجوانان و دانش آموزان را معتکف کردیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در سال آینده تلاش داریم در اعتکاف با تفکیک سنی بستر مناسب را برای ارائه محتوای منسجم و هدفمند را فراهم کنیم، برگزاری اعتکاف به این شکل می تواند تأثیرگذار باشد به طوری که نسل جوان و نوجوان بیشتر استفاده کنند.

وی با بیان اینکه 20 هزار نفر در استان آذربایجان شرقی در سال جاری در 155 مسجد استان معتکف بودند، به طوری که 14 هزار نفر از شرکت کنندگان از خواهران بودند و 6 هزار نفر نیز برادران در این مراسم شرکت کنند، ویژگی برجسته دیگر اعتکاف امسال اعتکاف‌های اختصاصی بود که در چندین نکته شهر برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: اعتکاف بسترساز معنویت و گسترش اخلاق و دیانت در جامعه است، برای ترویج معنویت در جامعه لازم است، با روحیه انقلابی در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و مطالبات رهبری قدم برداریم تا بتوانیم به اسلام ناب محمدی در جامعه دست پیدا کنیم.

وی با قرارگیری در آستانه یک تصمیم بزرگ ملی برای انتخاب ریاست جمهوری و همچنین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، تصریح کرد: امید است به گونه‌ای حرکت کنیم که نتیجه انتخابات مرضی امام عصر(عج) و خداوند متعال باشد که در حقیق پیشرفت کشور را نیز به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر حضور حماسی و پرشور در انتخابات 96، بیان داشت: به فضل الهی شاه انتخاباتی حماسه ساز با حضور تمام مردم ایران به ویژه مردم حماسه آفرین و ولایتمدار آذربایجان خواهیم بود و بار دیگر نقشه‌های دشمنان را عقیم خواهیم گذاشت./854/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات