۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۴۹۵۴۹۰
رییس شورای حوزه‌های علمیه خراسان شمالی:

روحانیان برای غنی ­سازی مستضعفان فکری و عقیدتی همت مضاعف کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه کسانی که از وجود عالم دین استفاده نمی‌کنند و دچار فقر فکری و عقیدتی شده اند، مستضعف هستند، گفت: روحانیان و علما باید برای غنی­ سازی این افراد همت مضاعف داشته باشند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار شماری از روحانیان، با اشاره به رسالت خطیر علما، اظهار کرد: عالم دین مانند شمعی است که در جامعه نورافکنی می‌کند.

وی با بیان اینکه عالم دینی چشم‌ها، قلب‌ها و گوش‌ها را نسبت به واقعیت باز می‌کند، با اشاره به روایت پیامبر اکرم(ص) که می‌فرماید: علما وارثان پیامبران هستند، افزود: در واقع همان جایگاهی که خداوند به پیامبران داده، همان جایگاه را به علمای ربانی هم داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی به مستضعف فکری اشاره کرد و افزود: کسانی که از وجود عالم دین استفاده نمی‌کند و دچار فقر فکری و عقیدتی هستند مستضعف هستند؛ زیرا فقیر بودن تنها شامل مسائل مالی نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید روحانیان و علما برای غنی­سازی این مستضعفان فکری و عقیدتی همت مضاعف داشته باشند، ادامه داد: از گذشته­های دور تاکنون علمای ربانی و عامل بیشترین اثرگذاری را در جامعه داشته و از مستضعفان فکری و اعتقادی دستگیری کرده‌اند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امروز هم همه ما وظیفه داریم به علمای دین مراجعه کنیم تا خود را از فقر فکری و عقیدتی که با آن روبه‌رو هستیم، نجات دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه روحانیون در طول تاریخ پرچم‌دار مبارزه با ظلمان و ستمگران بوده‌اند، افزود: روحانیون همواره و در طول تاریخ نقش بسزایی در بیداری ملت در مقابل ظلم داشته و امروز هم باید به این وظیفه خود عمل کنند.

وی ادامه داد: جامعه روحانیون همواره در عرصه‌های اجتماعی مأمن مردم جامعه و مرجع افراد باایمان بوده و این موضوع مایه افتخار برای قشر روحانیان است.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی همچنین از قشر روحانی به‌ عنوان نگهبانان دین، فقه و سنت نبوی یاد کرد و گفت: محبوبیت روحانیان در طول تاریخ به این دلیل است که در طول دوران گذشته برای آگاهی مردم از زندگی خود گذشته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه علما و روحانیان باید تا ظهور امام زمان(عج) به این وظیفه الهی و مقدس خود ادامه دهند، تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که زمانی سخنان روحانیان در جوانان و مردم تأثیرگذار است که حضور فعال‌تری در جامعه داشته باشند./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات