۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۸
کد خبر: ۴۹۵۲۹۱
حجت الاسلام موسوی نسب خبر داد؛

تدبیر مؤسسه امام برای همزمانی امتحانات با انتخابات

معاون آموزش مؤسسه امام خمینی(ره) گفت: تصمیم بر این شد که آزمون ها در وقت خود از ۲۱اردیبهشت تا ۵ خرداد برگزار شود، اگر کسی خواست در برنامه انتخاباتی فعالیت کند می تواند از ۲۴ تیر در امتحانات شرکت کند.
مراسم بزرگداشت روز معلم با سخنراني آیت الله مصباح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صادق موسوی نسب معاون آموزش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز معلم و مقام استاد که در سالن اجتماعات این مؤسسه برگزار شد، تأکید کرد که مؤسسه امام یک نهاد حوزوی بوده و خود را جدای از حوزه علمیه نمی داند.

وی افزود: مؤسسه تلاش می کند مسائل علمی که بر دوش حوزه علمیه است و شاید مغفول مانده باشد را بر عهده گیرد و در راستای پاسخگویی بر نیاز مردم فعالیت کند، امروز در بخش های دیگری از حوزه تکلیف احساس شد و مراکزی  مؤسسات دیگری به وجود آمده است.

معاون آموزش مؤسسه امام خمینی(ره) هدف این مؤسسه را اسلامی سازی علوم انسانی دانست و اظهار داشت: طلاب باید با زبان روز آشنا باشند تا با مخاطبان به راحتی سخن بگویند، پاسخ دادن به شبهات در عرصه های گوناگون در از برنامه های دیگر مؤسسه امام است.

وی ادامه داد: یکی از تأکیدات مؤسسه تهذیب اخلاق است، آیت الله مصباح افق بسیار بلندی در زمینه اخلاق مدنظر دارد که باید برای رسیدن به آن تلاش شود؛ در زمینه های بسیاری توفیقات چشمگیری داشتیم  اما با قله و چشم انداز مؤسسه فاصله وجود دارد.

حجت الاسلام موسوی نسب با بیان این که در مقطع سه گانه و در 14 رشته دانش پژوه داریم، ابراز داشت: در مقطع کارشناسی بالغ بر هزار نفر، در کارشناسی ارشد حدود 200 نفر و در مقطع دکتری حدود 170 نفر مشغول به تحصیل هستند.

وی عنوان کرد: در مقطع کارشناسی مؤسسه امتیازی دارد که عبارت از توجه به پایه فکری معارفی است، طلبه ابتدا باید باید معارف آشنا شده و سپس در حوزه علوم انسانی ورود پیدا کرده و در راستای اسلامی سازی آن موفق عمل کند، در غیر این صورت ممکن است در علوم هضم شود.

معاون آموزش مؤسسه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد:در برخی از شهرستان ها همچون شیراز، تهران، اصفهان و بجنورد در مقطع کارشناسی دانش پژوه داریم؛ در برنامه ها عقیده به روان سازی داریم از این رو آیین نامه ها در همین راستا اصلاح یا تکمیل می شود.

وی اضافه کرد: متقاضیانی که معدل 6 پایه آن ها بالای 18 باشند از آزمون کتبی معاف هستند و سال گذشته بیش از 130 نفر این گونه بودند و فقط در مصاحبه شرکت کردند.

حجت الاسلام موسوی نسب با اشاره به تصمیم مؤسسه امام درباره تداخل امتحانات با انتخابات گفت: تصمیم بر این شد که آزمون ها در وقت خود از 21اردیبهشت تا 5 خرداد برگزار شود، اگر کسی خواست در برنامه انتخاباتی فعالیت کند می تواند از 24 تیر در امتحانات شرکت کند./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات