۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۴۹۴۱۸۱
استاندار قم:

۲۵ درصد از جمعيت كشور در معرض خطر ريزگردها هستند

استاندار قم با اشاره به روند خشكي درياچه نمك و دشت مسيله اظهار داشت: در صورت عدم توجه به اين مسئله ۲۵ درصد از جمعيت كشور در معرض خطر ريزگردها قرار مي گيرند.
استاندار قم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی استانداری قم سيد مهدي صادقي استاندار قم در نخستين همايش ملي بحران درياچه نمك و پديده گرد و غبار در حوضه ي مركزي ايران طی سخنانی به هماهنگی همه ی مسئولان کشور برای مقابله با پدیده ی ریزگردها تاکید کرد.
استاندار قم شناسايي ابعاد بحران درياچه نمك و خطرات زيست محيطي ناشي از خشكي آن را یکی از اولویت های مسئولین دانست و گفت: از سال 1345 پيش بيني هايي مبنی بر کاهش منابع آب دشت مسیله و بحران دریاچه نمک صورت گرفته اند که نسبت به آنها توجه کافی نشده است.
صادقي با بيان اينكه بحران درياچه نمك شش استان كشور را با خطر ريزگردها روبرو مي كند ادامه داد: برگزاري اين همايش با حضور پژوهشگران و افراد صاحب نظر و دریافت مقالات و آثار علمی می تواند نقش بسزایی در حل بحران دریاچه نمک ایفا کند.
وي خاطرنشان كرد: ايجاد نگرش ملي، درگيرنمودن 7 استان مهم در شرايط بحراني، فهم مشترك نسبت به موضوع بحران، تعامل و استفاده از عقل جمعي براي جلوگيري از ادامه ي بحران و تضمين سلامت نسلهاي آينده از علل برگزاري اين همايش بوده است./۸۷۲/د102/ی

ارسال نظرات