۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۴۹۴۱۳۹
جلیلی در همدان:

دولت آقای روحانی آینده درخشانی برای نظام ندارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دولت فعلی باید نسبت به استفاده نکردن از ظرفیت بالای انقلابی کشور پاسخ گو باشد و باید بگویند که چقدر از این پتانسیل استفاده شده است.
سعید جلیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در اجتماع مردمی همدان در حمایت از حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، اظهار داشت: توجه به عظمت شهدای استان همدان سبب می شود که انسان ناخودآگاه در برابر این عظمت کرنش کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سوال مهمی که از مسؤولان می شود این است که در کشوری با این همه امکانات و سرمایه چرا هیچ گامی به سوی پیشرفت برداشته نمی شود؟

جلیلی با اشاره به تاکید رهبرمعظم انقلاب درباره حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اظهار داشت: فرد منتخب مردم باید در سال نخست حماسه اقتصادی را رقم بزند.

وی با اشاره به لزوم بصیرت بخشی در جامعه اظهار داشت: مردم باید نسبت به آنچه در چهار سال آینده صورت می گیرد و اتفاق می افتد، روشن باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت: تفکر انقلابی سبب تحول می شود و تفکر انقلابی ظرفیت ها و استعدادها را شناسایی می کند و برای مردم اصول را تبیین می کند.

وی درادامه ابراز داشت: همه نامزدها باید تکلیف خود را با استعدادها و ظرفیت های داخلی روشن کنند و گزارشی از فعالیت های خود به مردم ارئه کند.

جلیلی ابراز داشت: امروز دولت به صراحت می گوید که طرف مقابل به هیچ اصولی پایبند نیست و این در حالی است که می گفتند باید کاری کرد که هم چرخ اقتصاد بچرخد و هم چرخ تولید.

وی ادامه داد: دولت روحانی نتوانست از ظرفیت های کشور آن چنان که باید استفاده کند و به جرات می توان گفت که نتوانستند از ظرفیت های داخلی بهره برداری کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: امروز دولتی که با 470 هزار میلیارد تومان نقدینگی کار را تحویل گرفت و نقدینگی آن امروز در اردیبهشت 96 به 1200 هزار میلیارد تومان رسیده است، باید بگوید 700 هزار میلیارد خلق نقدینگی کجا رفته و باید گزارش دهد.

وی ادامه داد: مسؤولان فعلی دولت را وقتی تحویل گرفتند که 70 هزار میلیارد تومان معوقه بانکی وجود داشت. این معوقه کاهش پیدا نکرد که هیچ، بلکه معاون اول رییس جمهور که کمترین آمار را می‌دهد می‌گوید معوقات به 100 هزار میلیارد تومان رسیده است.

جلیلی ابراز داشت: رویکرد روحانی رویکردی رمانتیک است که فکر می کند با اعتماد می توان ظرفیت های کشور را فعال کرد و این در حالی که خودش می گوید طرف به روح برجام هم اعتقادی ندارد.

وی افزود: دولت باید پاسخگو باشد که در سه سال گذشته چه میزان سرمایه خارجی جذب کرده است و یا این که می خواهد برجام های دیگری را اجرا و در سرمایه های کشور بتن ریزی کند؟

جلیلی اظهارد اشت: متاسفانه شاهد آن هستیم که برخی موضوعات فرعی به جای موضوعات اصلی مطرح شده اند که برجام سایه جنگ ر از سر ما کوتاه کرد و این در حالی است که روحیه انقلابی و خون شهدا نعمت امنیت را به کشور اهدا کرده است.

وی با اشاره به این که انتخابات  نباید بر اساس ترس موهن از آینده ترسیم شود، گفت: باید دانست که این تفکر نمی تواند آینده موفقی را برای نظام اسلامی ایران رقم بزند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دولت فعلی باید نسبت به استفاده نکردن از ظرفیت بالای انقلابی کشور پاسخ گو باشد و بگویند که چقدر از این پتانسیل استفاده شده است.

وی افزود: جلسات انتخاباتی باید به چالش عقلانی و عملیات روانی مبدل شود و صحنه درس آموزشی از آنچه گذشته است تبدیل شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولتی‌ها بگویند امسال هزینه‌های دولت چقدر بوده است؟ هزینه‌های دولت به 220 هزار میلیارد تومان رسیده است؛ این افزایش چشمگیر کجا رفته است؟ خود آنها می‌گویند از 220 هزار میلیارد تومان 20 هزار میلیارد تومان خرج هزینه‌های عمرانی شده است.

جلیلی گفت: دولت می گفت همه چیز به برجام وابسته است و اجرای هر روز دیرتر آن خسارت ۳۷۰ میلیون دلاری به همراه دارد  یعنی ماهی پنج میلیارد دلار، اما باید الان بگویند که ۶۰ میلیارد دلاری که از توافق برجام صرفه جویی کردند چه شده است.

وی با بیان این که تفکر انقلابی فساد را بر نمی تابد اظهار داشت: همه زیرساخت های تولید ایجاد شده است و تنها موضوع اصلی فاز نهایی است که در این زمینه مشکلات فراوانی وجود دارد.

جلیلی گفت: تفکری در سال ۹۲ به مردم القا کرد که مذاکره با غرب می تواند مشکلات اقتصادی و معیشتی را حل کرد و امروز روز نتیجه گیری است که آیا این نگاه درست بوده است یا خیر؟

وی ابراز داشت: تا زمانی که تبعیض برطرف نشود نمی توان با فقر مبارزه کرد و با سرعتی که برای اصلاح اموری مانند بانک دولت در پیش گرفته است نیاز به ۱۲ سال زمان داریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رسالت امروز جامعه این است که گفتمان انقلاب اسلامی را شناخته و برای مردم تبیین کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز فرد اصلح کسی است که می تواند نیاز مشروع مردم کشور را با عملکرد  رویکرد خود جواب بدهد و در این مقطع این فرد حجت الاسلام والمسلمین رئیسی است./۹۷۹/201/ص

ارسال نظرات