۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۴۹۳۷۰۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

روحانیان در مسائل سیاسی بی‌تفاوت و خنثی عمل نکنند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه تعیین سرنوشت کشور در داخل و در صحنه بین‌المللی دارای اهمیت است، گفت: روحانیان نسبت به مسائل روز کشور بی‌تفاوت نباشند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع طلاب و اساتید مدارس علمیه استان، اظهار داشت: روحانیان باید نسبت به مسائل سیاسی و سرنوشت کشور احساس مسؤولیت داشته باشند و بی‌تفاوت و خنثی عمل نکنند.

وی با اشاره به نقش و اهمیت حضور مؤثر روحانیان در مسائل کشور، افزود: طلاب و روحانیان باید در مسائل سیاسی صاحب‌نظر، اهل تحلیل و تعمق باشند تا بتوانند به‌ صورت مستدل و منطقی مسائل داخلی و سیاسی کشور را تحلیل کرده و در جامعه حضوری فعال داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: اگر طلاب و روحانیان نسبت به مسائل روز کشور بی‌تفاوت و خنثی بوده و اهل تحلیل و تفکر نباشند نمی‌توانند به عنوان مرزبانان دین و مکتب رسالت خطیر خود را به‌درستی انجام بدهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر عملکرد و رفتار مدارس علمیه در مدیریت انقلابی و جهادی، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه باید در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب عمل کرده و با مدیریت جهادی و انقلابی که نیاز امروز جامعه است، قله رفیع تمدن‌سازی را برای ما ترسیم کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه با مدیریت انقلابی و جهادی می‌توانند مولد اندیشه‌های پاک و ناب اسلامی باشند و صاحب‌نظران و تحلیلگران مسؤول، متفکر و انسان‌های فرهیخته را تربیت کرده و تحویل جامعه دهند.

وی افزود: حوزه‌های علمیه باید تلاش کنند تا ورودی‌های حوزه در عرصه معارف الهی و قرآنی به رشد شخصیتی مطلوبی دست یابند تا بتوانند با تکیه بر معارف و ارزش‌های والای دینی و اسلامی در مسائل کشور صاحب‌نظر شده و به تحلیل مسائل بپردازند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه استان خراسان شمالی اضافه کرد: البته حوزه‌های علمیه در وهله نخست باید زیرساخت‌های علمی، تهذیبی و بصیرتی طلاب را تقویت کنند تا آنها بتوانند در مرحله بازدهی و تأثیرگذاری به تحلیل مسائل کشوری پرداخته و با تکیه بر این زیرساخت‌های تقویت‌شده، کارهای بزرگ مربوط به تمدن نوین اسلامی را انجام دهند.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه باید طلاب و روحانیان را در عرصه معارف قرآنی، الهی و مباحث علمی توانمند ساخته و روحیه احساس مسؤولیت، کار، تلاش و جهاد را در آنها تقویت کنند تا آنها بتوانند در مورد مسائل کشور چه در عرصه داخلی و چه در عرصه بین‌المللی، موضع‌گیری بهنگام کرده و احساس مسؤولیت و وظیفه داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه همه انسان‌ها نیازمند برنامه‌ریزی و نقشه راه دقیق و جامع هستند، تصریح کرد: خداوند متعال قرآن کریم را به عنوان نقشه جامع در اختیار انسان‌ها قرار داده و اگر روحانیان و طلاب مدارس علمیه بتوانند در عرصه مباحث قرآنی و الهی به حد مطلوبی از دانایی دست یابند، صاحب‌نظران مقبولی برای جامعه خواهند بود./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات