۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۴۹۲۳۳۹
آیت الله سبحانی:

ذکر و یاد خدا انسان را از وسوسه های شیاطین نجات می دهد

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که نفس بشر مورد هجمه و تهاجم جیوش شیاطین است، گفت: شیاطین نفس انسان را احاطه می کنند تا انسان نادرست فکر کند.
 ‌آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به آیه 201 سوره اعراف گفت: تطهیر نفس کار مشکل و مهمی است.

وی افزود: اطراف نفس انسان را سربازان شیطانی فراگرفته اند و در ذهن انسان وسوسه هایی درباره عالم معنا، افراد و انبیا و اولیا ایجاد می کنند، گاهی سؤال می شود که این گونه وسوسه ها را چگونه باید کنترل کرد که باید گفت یاد خدا را باید در دل ها داشت.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که نفس بشر مورد هجمه و تهاجم جیوش شیاطین است، اظهار داشت: نفس انسان را احاطه می کنند تا انسان نادرست فکر کند، قرآن می فرماید اگر شیطانی انسان مؤمن را با وسوسه ها احاطه کرد ذکر خدا می گویند.

وی ادامه داد: وقی مؤمنان ذکر خدا را می گویند می بینند که نفس آن ها از وسوسه های شیطانی پاک می شود، اخوان شیاطین بر عکس هستند و می خواهند وسوسه ها را ادامه دهند از این رو از پای نمی نشینند و به کارهای شیطانی خود ادامه می دهند.

حضرت آیت الله سبحانی ابراز داشت: هرگاه وسوسه شیطانی نسبت به انسانی پیدا تا دلیل قطعی پیدا نشد انسان باید یاد خدا کند تا غبارها از دل او پاک شود./1323/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات