۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۴۹۱۵۶۸

همدستی موساد و عربستان در حادثه خان شیخون

یک افسر سابق در سازمان مرکزی جاسوسی آمریکا (سیا) از همدستی عربستان و موساد با مسؤولان آمریکایی در حمله شیمیایی ادعایی در خان شیخون در سوریه خبر داد.
روابط عربستان و آمریکا

به گزارش خبرگزاری رسا، رابرت استیل که به مدت 20 سال به عنوان افسر در یگان اطلاعاتی نیروی پیاده نظام فعالیت می کرد، اعلام کرد که سناتور جان مک‌کین و جان برنان رییس سابق سازمان سیا مسؤول برنامه ریزی برای عملیات "False Flags" (پرچم های دروغین) در مورد حمله شیمیایی در خان شیخون سوریه، از داخل آمریکا بودند.

استیل با ارائه اطلاعات جدیدی که از همکاران خود در سازمان اطلاعات درباره حمله سوریه به دست آورده بود،  اظهار داشت که خبرهای مهم  آن است که جان مک‌کین و جان برنان و ماکماستر در کاخ سفید علاوه بر عربستانی ها و صهیونیستها همگی به ملت امریکا خیانت کردند.

وی افزود: مسلما باید از خود بپرسیم که آیا دونالد ترامپ در جهت منافع اسرائیل کار می کند و یا آمریکا، به نظر می رسد که سفر مک‌کین به عراق در ماه فوریه صحنه عملیات را مهیا کرد و باید به شما بگویم که مک‌کین چندان راز نگه دار نیست. این مساله دو بار امتحان شد. ما مطمئنیم که مک‌کین به خیانت به دولت و ملت آمریکا متهم است.

این افسر سابق سیا توضیح داد از منبعی موثق در داخل شنیدم که برنامه ریزی برای حمله ساختگی از سوی مک‌کین و برنان و هربرت ماکماستر مشاور امنیت ملی رییس‌جمهوری آمریکاصورت گرفت.

وی افزود: مایک پومپئو رییس سازمان مرکزی جاسوسی آمریکا (سیا) این مسأله را که به پرچم دروغین موسوم است، به خوبی متوجه شد. اما بر طبق اطلاعاتی که دارم، دفتر پلیس فدرال به رییس جمهور اطلاع نداد که این حمله ساختگی از اقدامات خیانتکارانه ای است که در آمریکا برای آن برنامه ریزی شد و از طرف عربستان و اسرائیل که هزینه آن را میان خود تقسیم کردند، حمایت مالی شد.

استیل خاطرنشان کرد که دونالد ترامپ حماقت کرد، همکارانم در یگان اطلاعاتی به من گفتند که مایک واقعا از محبوبیت و اعتبار برخوردار است و او به ترامپ خبر داد که این حمله یکی از عملیات موسوم به پرچم های ساختگی است که برخی عناصر خودسر در سیا انجام داده اند و شاید از سوی سازمان اطلاعات فرانسه باشد. همچنین بسیار احتمال می رود که از سوی موساد و عربستانی ها صورت گرفته باشد. اما ترامپ پس از آن بسیار احمقانه رفتار کرد و پومپئو را از حضور در نشست منع کرد. همچنین کوشنر داماد ترامپ که احتمالا جاسوس موساد باشد، به ترامپ دروغ گفت و او را فریب داد. 

وی اظهار داشت: سازمان سیا این اطلاعات را به ترامپ نداده است و احتمال می رود کوشنر پس از بازگشت از سفر اخیرش به خاورمیانه و یا ملاقات با سازمان اطلاعات نظامی که غرق در فساد است، این اطلاعات را به ترامپ داده است و من با استناد به گفت‌وگوهای اخیر با برخی از افراد در انگلیس، به این ادعای اسرائیل شک دارم که اعلام می کند تهدید شیمیایی گسترده‌ای را کشف کرده است، و قرار است موشکهای شیمیایی به اسرائیل شلیک شود.

استیل بر این باور است که منبع اطلاعاتِ ترامپ، هرکجا که باشد، این اطلاعات دروغین است.

یادآور می شود که "False Flags" یا پرچم های دروغین به عملیات محرمانه ای اطلاق می شود که از سوی دولتها، نهادها و یا سازمانها به صورت محرمانه صورت می گیرد تا طرف مقابل را مقصر جلوه دهد. به طور مثال در سال ۱۹۳۹، گروهی از نیروهای مخفی آلمانی با لباس های لهستانی به یک ایستگاه رادیویی در نقطه مرزی خود با لهستان حمله کردند و از آن ایستگاه شعارهای ضد آلمانی مخابره کردند و بدین صورت بهانه حمله به لهستان از سوی آلمان نازی فراهم آمد.

در مورد خان شیخون نیز می توان گفت که این حمله به صورت یک خود زنی یا همان پرچم دروغین بوده است تا بهانه حمله آمریکا به سوریه، آن هم به نفع گروه های تروریستی را فراهم کند./۸۴۷/ب101/ف

منبع: العالم

 

ارسال نظرات