۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۴۹۱۵۲۰
جهانگیری:

برنامه هاي من و روحاني تفاوت چنداني ندارد

معاون اول رییس جمهور گفت: برنامه هاي من و روحاني با يكديگر تفاوت چنداني ندارد و در انتخابات به موقع تصميمات لازم را اتخاذ مي كنيم.
جهانگیری، معاون اول رییس جمهور

به گزارش خبرگزاری رسا، اسحاق جهانگيري ضمن نام نویسی در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حضور گروهها و جريانهاي سياسي در اتخابات امر مباركي است ما در اين نقطه هستيم اما انتخابات منطق خود را دارد

وي گفت: روزهاي اينده است كه نگاه مردم به بوستان رنگارنگ نگاه برتر را مشخص ميكند و اين ملت است كه با اتخاب خود تمايلات خود را عرضه ميكند

جهانگيري ادامه داد: از قرار گرتفن در مسير خدمت به مردم خوشحالم و در اين دوره داوطلب نبودم اما اصرار گروهها و شخصيتهاي اصلاح  طلب و برخي از دوستان ومقامات باعث شد در لحظات اخر اقدام به ثبت نام كنم

معاو ن اول  رئيس جمهور تاكيد كرد: طبيعي است برنامه هاي خود را مطرح و به اطلاع مردم ميرسانم اما تاكيد ميكنم كه براي رساندن ايران به جايگاه واقعي خود در منطقه و جهان هيچ گاه در اين حد شرايط محيا نبوده مردم بايد به صحنه بيايند تا ازادي ارامش امنيت را با هم داشته باشيم

وي گفت: كشور براي اينكه به نقطه مطلوب برسد مسائل اقتصادي جايگاه ويژه اي دارد. تسلط بر وضعيت اقتصادي كشور چالشهاي پيش رو و اتخاذ راهكار هاي مناسب از جمله مسئله بيكاري محيط زيست و اب كه نيازمند برنامه هاي دقيق است

جهانگيري ادامه داد: آنچه امروز براي مبارزه با مشكلات نياز است انسجام، وحدت و حضور همه جريانها و گروههاي سياسي در صحنه است تصور ميكنم با شرايط ايجاد شده ايران خط تعامل با دنيا را جدي تر دنبال كند و مسائل منطقه و سياسي و داخلي را در دستور كار خود قرار دهد.
معاون اول رئيس جمهور تصريح كرد:‌در دوره هاي گذشته تصميم گرفتم كانديد شوم اما منصرف شدم اما اينبار با اصرار اصلاح طلبان در دو يا سه ساعت عصر امروز تصميم بنده قطعي شد.

وي گفت:‌ يكي از انگيزه هاي من این ست كه اقدامات دولت در زمينه سياسي ، اقتصادي و اركان داخلي و مسائل بين الملي و فرهنگي را مشخص كنم و از كارنامه دولت در حد توان خود دفاع خواهم كرد

جهانگيري ادامه داد: انتخابات به آن معناست كه گروهها با يكديگر ائتلاف كرده و برنامه ها هم اگر هماهنگ باشد مسير معيني را طي ميكنند.

معاون اول رئيس جمهور تصريح كرد: دنيا، پستها و قدرت ارزش ندارد كه انسان ارزشهاي انساني را زير پاي بگذارد. اخلاق و اخلاق مداري بايد مورد توجه ما قرار گيرد چراكه ما پيرو پيامبري هستيم كه مكارم اخلاقي قائل بوده است.

وي تاكيد كرد: ما نقد رقبا را درست نميدانيم اما سعي ميكنيم در اين زمينه از چارچوب اخلاق خارچ نشويم.

جهانگيري ادامه داد: با روحاني در كنار يكديگر و مكمل يكديگر هستيم.

معاون اول رئيس جمهور خاطر نشان كرد:‌ بيكاي ابر چالش پيش روي ايران است در اين دوره نيروهاي جوان كشور به شدت افزايش يافته است.

وي متذكر شد: بيكاري با افزايش سرمايه گذاري و توليد برطرف ميشود و بايد شرايط محيطي مناسبي براي فعاليت بخش خصوصي ايجاد شود كه فراهم سازي برخي شرايط بر عهده دولت و برخي ديگر بر عهده بخش خصوصي است.

جهانگيري ياداور شد:‌ اينده اقتصاد بايد قابل پيش بيني باشد و ضروري است فضاي بين المللي مناسب ايجاد شود. اقتصاد ايران طبق امارهاي رسمي 18 امين اقتصاد دنياست و بايد با دنيا تعامل سازنده برقرار كرد.

معاون اول رئيس جمهور: نبايد سرمايه گذار را زالو صفت دانست بايد شرايط را به گونه اي فراهم كرد كه امنيت سرمايه گذاري حفظ شود، هيج كس حق ندارد در دستگاه هاي كشور با بخش خصوصي برخورد كند اگر شرايط لازم فراهم شود توليد و سرمايه گذاري نيز رشد ميكند.
وي درباره رد صلاحيت روحاني تاكيد كرد:‌ به هيچ وجه چنين احتمالي راجع به روحاني نميدهيم وظيفه دارم برنامه هاي خود را اعلام كنم و در فرصت مناسب تصميمات لازم را اتخاذ ميكنم.

جهانگيري ادامه داد: معناي نامزد در سايه را متوجه نميشوم ممكن است يك كانديدا با يك يا چند نامزد انتخاباتي وارد شود.

معاون اول رئيس جمهور تصريح كرد: برنامه هاي من  و روحاني با يكديگر تفاوت چنداني ندارد و در انتخابات به موقع تصميمات لازم را اتخاذ ميكنيم.

وي خاطر نشان كرد: روحاني شخصيت اصلي ميدان اصلاحات در انتخابات رياست جمهوري است و با توجه به حركتي كه پيش روست تصميمات لازم را اتخاذ مي كنيم./۸۵۶/پ۲۰۳/ص

ارسال نظرات