۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۴۹۱۳۵۸

بسیج سازمان‎های خیریه اسلامی و مسیحی برای کمک به پناهجویان

سازمان خیریه وابسته به کلیسای مورمون با همکاری سازمان خیریه اسلامی آمریکا، در نظر دارد به پناهجویان کمک کند.
نشست مشترک سازمان های خیریه آمریکا برای کمک به پناهجویان

به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان های خیریه وابسته به کلیسای مورمون در آمریکا، با همکاری سایر ادیان، هیأت هایی برای کمک به پناهجویان تشکیل دادند.

جِین بی بینگام، رییس جامعه خیریه کلیسای مورمون در این رابطه گفت: سازمان های خیریه ای که برپایه اعتقادات مذهبی تأسیس شده اند، باید با هم ارتباط برقرار کرده و با درک مشترک از اقدامات یکدیگر، با هم همکاری کنند.

وی افزود: با این که ممکن است باورهای مذهبی با هم متفاوت باشند، پیروان ادیان در تعهد به آرمانی والاتر متحد هستند؛ آرمانی که موجب می شود منافع شخصی خود را به منافع جمعی ارتقا دهیم و  برای هزینه کردن وقت و توان خود برای افراد نیازمند، ترغیب و تشویق شویم.

انجمن خیریه کلیسای مورمون، در راستای حمایت از پناهجویان، سازمان های مختلفی از جمله سازمان خیریه اسلامی ایالات متحده و یونیسف را در کنار هم جمع کرده است.

انورخان، مدیر سازمان خیریه اسلامی ایالات متحده در این رابطه گفت: از این که کلیسای مورمون در راستای کار خیریه اولین شریک ما در سازمان خیریه اسلامی بوده است، بسیاری از افراد شگفت زده شده اند.

وی افزود: آنان (کلیسای مورمون) نیازی به ما در انجام کارهای خیریه خود نداشتند اما با این همکاری، کارها بهتر انجام می شود.

شایان ذکر است که اولین همکاری سازمان خیریه اسلامی ایالات متحده با انجمن خیریه کلیسای مورمون، به سال 2011 و کمک به پناهجویان سومالیایی برای فرار به مناطقی امن در کنیا بازمی‌گردد.

مورمون، شاخه ای از مسیحیت ارتدوکس به شمار می رود که پیروان آن بیشتر در آمریکا سکونت دارند./847/ب۹۰۲/ف

امیر رحیمیان
ارسال نظرات