۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۴۹۱۰۶۵
آیت الله شاهچراغی:

اخلاص لازمه تأثیرگذاری اعتکاف است

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه اعتکاف یک آئین معنوی است و صد در صد باید برای خدا باشد، گفت: اعتکاف اخلاص می‌خواهد و اگر خدایی نباشد به ریا و شرک تبدیل می‌شود.
آیت الله شاهچراغی

به گزارش خبرگزاری رسا از سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی در نشستی با اعضای ستاد اعتکاف شهرستان سمنان در دفتر خود با اشاره به فضیلت حضور در آئین اعتکاف، بیان داشت: اگر کسی در خدمت دل باشد و غیر از خدا را در دل راه ندهد، دل او خدایی شده و آن دل چیزهایی را می بینید که دیگران نمی بینند و حرفهایی را  می شنود که دیگران  نمی شنوند.

وی با اشاره به این مطلب که اعتکاف برای تزکیه  دل است که دل پاک شود، افزود: پیامبر(ص) بر این سنت تأکید داشتند لیکن باید این سنت الهی را به خوبی اجرا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تأکید بر اینکه سنت اعتکاف بین سنت ها و مستحبات، عبادتی بسیار مفید و تأثیرگذار است، ییان داشت: خدا را شاکریم که این سنت معنوی به یک فرهنگ تبدیل شده و در این راه اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان پیشگام است.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه این سنت ها است که نام پیامبر را زنده می کند، گفت: باید در مراسم معنوی اعتکاف، قرآن به ویژه به صورت فردی زیاد قرائت شود و سخنران و مداحان هم مسائل اعتکاف را برای مردم بازگو کنند.

وی  با اشاره به این مطلب که به معتکفان توصیه می شود در این مراسم معنوی دعاهای ماه رجب را با تدبیر و تأمل  بخوانند، افزود: خواندن دعا باید در دل اثرگذار باشد.

امام جمعه سمنان با اشاره به این مطلب که دعا باید سازنده باشد، بیان داشت: معتکف باید یک سال خود را بیمه کند و باید اعتکاف با عمل «ام داوود» همراه باشد.

آیت الله شاهچراغی با اشاره به این مطلب که یکی از افتخاراتی که مقام معظم رهبری از آن صحبت می کنند اعتکاف است، افزود: اعتکاف باید در مسجد برگزار شود.

در خاتمه اعضای ستاد گزارشی از روند برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در استان سمنان ارائه  کردند./977/۱۰۲/ب2

ارسال نظرات