۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۴۹۱۰۳۷
آیت الله مجتهد شبستری:

اعتکاف نمایش بی اثر بودن توطئه های دشمنان اسلام و قرآن است

امام جمعه تبریز با اشاره به این که بیشتر معتکفان را جوانان تشکیل می دهند، گفت: این امر نمایش بی اثر بودن توطئه های دشمنان اسلام و قرآن است.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در جمع معتکفان مسجد جامع تبریز، اظهار داشت: اعتکاف توفیق استغفار حقیقی پیدا کردن است و اوج اعتکاف این است که انسان در عمل به مسائل شرعی مراتب عرفانی را نیز سپری کند.

وی دعا را سلاح مؤمن خواند و اعتکاف را فرصتی برای انس با معبود و طلب مغفرت دانست و ابراز داشت: با دعا کردن افزون بر غلبه بر نفس اماره، می‌توان با دشمنان خارجی که درصدد اختلاف افکنی بین فرق مذهبی هستند، مبارزه کرد، به ویژه با دشمنان کفار و مستکبر که به دنبال ضربه به اسلام هستند.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به این که بیشتر معتکفان را جوانان تشکیل می دهند، گفت: این امر نمایش بی اثر بودن توطئه های دشمنان اسلام و قرآن است، اعتکاف در حقیقت مقابله با تهاجم فرهنگی غرب و برنامه نفوذ فکری و اعتقادی دشمنان در میان جوانان است.

وی با بیان اینکه حضور جوانان و نوجوانان در این مراسم معنوی دارای برکات فراوانی است که جامعه و مردم اجتماع را نیز تحت الشعاع قرار خواهد داد، تصریح کرد: اعتکاف فرصتی مناسب برای خودسازی و مبارزه با نفس است و باید در این جریان، طلب مغفرت الهی در اولویت باشد.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با پراهمیت و ارزشمند شمردن سنت حسنه اعتکاف، بیان داشت: پرفضلیت‌ترین مردم کسی است که عاشق عبادت بوده، عبادت را از دل و جان دوست داشته باشد و امور و وظایف آن را به دقت و بی کم و کاست به انجام رساند.

وی خطاب به معتکفان، خاطرنشان کرد: شرکت در سنت حسنه اعتکاف، غنیمت و فرصت ایده‌آلی است که نصیب هر فرد معتکف می شود، بنابراین باید قدر آن را دانست و از هرگونه ارتکاب به گناه بعد از انجام سنت حسنه اعتکاف دوری جست.

آیت الله مجتهد شبستری با تأکید بر این‌که سیره و روش زندگی بزرگان دین برای همگان الگو است، افزود: مولای متقیان علی(ع) نماز و عبادت‌های خالصانه خود را از ترس جهنم و یا گرایش به بهشت برین، بلکه به سبب ذات ربوبی درگاه احدیت انجام می داد، آن حضرت به حقیقت بندگی و عبودیت در دنیا رسیده بودند./854/202/ب2

ارسال نظرات