۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۹۰۹۶۷
امام جمعه موقت بجنورد:

معتکفان سفیران معنوی محل فعالیت و زندگی خود باشند

امام جمعه موقت بجنورد گفت: شرکت‌کنندگان در مراسم اعتکاف پس از پایان ایام‌البیض از این معنویت فاصله نگرفته و سفیران معنوی محل فعالیت و زندگی خود باشند.
حجت الاسلام ابوالفضلی- امام جمعه موقت بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدرضا ابوالفضلی، امام جمعه موقت بجنورد، امروز در بازدید از مساجد میزبان معتکفان، با اشاره به جایگاه و ارزش معنوی مراسم اعتکاف، اظهار کرد: اعتکاف بهترین فرصت برای خودسازی و تقویت ارتباط مخلوق با خالق است.

وی با بیان اینکه اعتکاف زمینه‌ساز ارتباط خوب و کسب تقوا در درگاه الهی است، اضافه کرد: باید معتکفان از این فرصت به وجود آمده برای پالایش روح و ارتقای سلامت روحی خویش بهترین استفاده را ببرند.

حجت‌الاسلام ابوالفضلی که نماینده بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت استان خراسان شمالی هم است، گفت: حضور جوانان و نوجوانان در مراسم معنوی اعتکاف سلامت روحی آنها را تضمین می‌کند که این یک عنایت ویژه الهی است.

وی از جوانان و نوجوانان خواست سفیران معنوی بعد از پایان اعتکاف در مدارس و محیط زندگی خویش باشند، هرگز از این معنویت فاصله نگیرند و مواظب حیله‌های دشمنان باشند.

حجت‌الاسلام ابوالفضلی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در مراسم اعتکاف باید پس از پایان ایام‌البیض از این معنویت فاصله نگرفته و سفیران معنوی محل فعالیت و زندگی خود باشند.

وی اظهار داشت: ذات حقيقي اعتكاف انزوا و گوشه‌گیری و بی‌خبری نيست؛ زیرا در مراسم اعتكاف معنويت موج می‌زند و كساني كه در اعتكاف شركت می‌کنند خود را در برابر انواع ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها بيمه می‌کنند.

حجت‌الاسلام ابوالفضلی تأكيد كرد: بايد با مطالعه و برنامه‌ریزی از فرصت اعتكاف بيشترين بهره را برده و برای جذب جوانان به مراسم معنوي اعتکاف همت داشته باشیم تا آنها با حضور گسترده خود علاوه بر تمرين خضوع و خشوع در برابر خداوند متعال، از انواع ترفندها و آسیب‌های دشمنان در امان بمانند.

وی با بیان اینکه باید از فرصت اعتکاف برای خودسازی بیشتر استفاده کرد، افزود: حضور اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان در مراسم معنوی اعتکاف سبب تقرب و نزول برکات الهی است.

حجت‌الاسلام ابوالفضلی با تأکید بر اینکه انسان باید در زندگی روزمره خود هیچ‌گاه از خداوند غافل نباشد تا دچار لغزش‌ها و انحرافات روحی و اجتماعی نشود، اظهار کرد: در این زمینه اعتکاف فرصت ذی‌قیمتی است که همه باید قدر آن را دانسته و از این ایام حداکثر استفاده معنوی را داشته باشند.

گفتنی است، طبق سنت هرساله مراسم اعتکاف رجبیه در روزهای ایام البیض؛ سیزدهم تا پانزدهم رجب، با حضور معتکفانی از اقشار مختلف مردم در مساجد شهری و روستایی سراسر کشور برگزار می‌شود./9314/202/ب1

ارسال نظرات