۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۴۹۰۷۷۲

پیام تسلیت شورای عالی و مديريت حوزه خراسان درپی ارتحال آیت الله صالحی

شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه خراسان در پیامی، ارتحال آیـت الله سیـد میرزا حسـن صـالحـی(ره) را تسلیت گفت.
ارتحال آیت الله صالحی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه خراسان در پیامی، ارتحال عالم و استاد گرانمایه مرحـوم آیـت الله سیـد میرزا حسـن صـالحـی(ره) را به پیشگـاه امام عصر(عج)، محضر مقام معظم رهبری حفظه الله، حوزه های علمیه و مردم ولایت مدار خراسان به ویژه بیـت آن مرحوم تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

باسمه تعالی

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لا یسدها شئ

درفرهنگ قرآني، علم و حکمت هديه اي الهي است که خداوند آن را به برخي از بندگان خود عطا مي کند. از افتخارات ما مسلمانان آن است که در نخستين آيات الهي که به پيامبر اسلام (ص) وحي شد، سخن از خواندن، قلم، تعليم و تعلم بوده است. مرحوم آیت الله میرزا حسن صالحی در این مسیر ارزشمند، گام نهادند که فرموده حضرت امام باقر(ع) :« عالم ينفع بعلمه، افضل من سبعين الف عابد » در زندگی آن مرحوم مصداقی کامل داشت.

حوزه علمیه کهن خراسان افتخار می کند که در این عرصه پرورش و تربیت عالمان بزرگی که از گذشته تا حال منشا خدمات و برکات والایی در جامعه اسلامی شده اند، کارنامه ای بس گرانبها از خود به جا گذاشته است. از همین رو ،می توان از عالمان معظم و استادان برجسته ازجمله این عالم عامل فرهیخته، آیت الله میرزا حسن صالحی و... به عنوان وزنه های گرانسگ در حوزه علمیه خراسان نام برد؛ عالمانی که این حوزه کهن مدیون آنهاست و امروز حوزویان از ثمره های علمی، تربیتی و اخلاقی شان بهره می برند.

با کمال تاسف ارتحال‌ این عالم‌ رباني‌، مدرس خستگی ناپذیر، آیت الله حاج سیدحسن صالحی( مدرس صالح)، استاد برجسته و فرهیخته حوزه علمیه خراسان موجب تاثر و تالم شدید گردید.

شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه خراسان به همین مناسبت، فقدان این عالم و استاد گرانمایه مرحـوم آیـت الله سیـد میرزا حسـن صـالحـی (ره) را به پیشگـاه امام عصر(عج)، محضر مقام معظم رهبری حفظه الله، حوزه های علمیه و مردم ولایت مدار خراسان به ویژه بیـت آن مرحوم تسلیت عرض می نماید و از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای بیت ایشان صبر و اجر جزیل مسئلت دارد./101/864/ب1

شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه خراسان

 

ارسال نظرات