۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۴۹۰۶۳۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی مطرح کرد؛

رشد قابل توجه ثبت موقوفات در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: امسال همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری در استان شاهد افزایش قابل توجه میزان ثبت موقوفات بوده‌ایم.
حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی

حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که فرهنگ وقف و موقوفه‌داری همه ساله میان اقشار مختلف مردم نهادینه‌ می شود، اظهار داشت: روند ثبت موقوفات جدید نشان می دهد که مردم در انجام امور خیریه با جلب اطمینان و اعتماد نسبت به متولیان رغبت بیشتری نسبت به گذشته دارند.

وی با بیان این‌که امسال همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری در استان شاهد افزایش قابل توجه میزان ثبت موقوفات بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: در بسیاری از شهرهای استان شاهد ثبت نیات خیرین خیراندیشی بوده‌ایم که همه در راستای ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت و رسیدگی به وضعیت نیازمندان اموال و املاک خود را وقف کرده اند.

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به این‌که برکات طرح نوروزی سازمان اوقاف بسیار گسترده بوده است، گفت: در قالب طرح آرامش بهاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی، برپایی خیمه‌های معرفت، ارائه مشاوره‌های مذهبی، پاسخ به مسائل شرعی، برگزاری مسابقه‌ قرآنی و... اجرا شد و مسافران نوروزی نیز از این برنامه ها تا حدود زیادی رضایت داشتند.

وی در ادامه هدف از برگزاری این طرح معنوی را تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت نوروزی و همچنین تقویت باورهای دینی و مذهبی مسافران و زائران نوروزی دانست و گفت: خوشبختانه مسافران استقبال فراوانی از برنامه‌ها و بخش‌های مختلف طرح آرامش بهاری کردند.

حجت‌الاسلام مصائبی با اشاره به این‌که طرح آرامش بهاری در 34 امامزاده و بقاع متبرکه‌ استان اجرایی شد، یادآور شد: 30 مورد از امامزادگان(ع) و بقاع متبرکه‌ استان نیز در لحظه‌ تحویل سال میزبان مردم بوده و 14 هزار نفر از مسافران و زائران در جوار مطهر این امامزادگان(ع) تحویل سال جدید را جشن گرفتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز نام‌نویسی چهلمین دوره مسابقات سراسری مرحله شهرستانی خبر داد و گفت: علاقه‌مندان تا دهم اردیبهشت مهلت دارند از سایت رسمی مسابقات به نشانی www.guranian.ir و یا مراجعه به ادارات اوقاف و امور خیریه برای شرکت در این دوره از مسابقات ثبت نام کنند.

وی با بیان این‌که زمان برگزاری آزمون این دوره از مسابقات، نیز از 10 اردیبهشت تا 16 اردیبهشت ماه خواهد بود، گفت: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از ثبت نام چهلمین دوره مسابقات سراسری مرحله شهرستانی می توانند به نشانی کانال تلگرامی https://telegram.me/nedayequran مراجعه کنند./935/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات